Запис Детальніше

PHILOSOPHICAL BASICS OF FORMATION OF FUTURE PHILOLOGISTS’ PROFESSIONAL COMPETENCE BY MEANS OF INTERNET TECHNOLOGIES

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title PHILOSOPHICAL BASICS OF FORMATION OF FUTURE PHILOLOGISTS’ PROFESSIONAL COMPETENCE BY MEANS OF INTERNET TECHNOLOGIES
ФИЛОСОФСКИЕ ОСНОВЫ ФОРМИРОВАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ БУДУЩИХ ФИЛОЛОГОВ СРЕДСТВАМИ ИНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГИЙ
ФІЛОСОФСЬКІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФІЛОЛОГІВ ЗАСОБАМИ ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЙ
 
Creator Danylyuk, Serhiy S.
 
Subject human-computer interaction; educational-and-cognitive activity; educational-and-research activity; information culture, educational process
человеко-компьютерное взаимодействие; учебно-познавательная деятельность; учебно-исследовательская деятельность; информационная культура; эдукационный процесс
людино-комп’ютерна взаємодія; навчально-пізнавальна діяльність; навчально-дослідницька діяльність; інформаційна культура; едукаційний процес
 
Description The topicality of the article is in studying social-philosophic basics of computerization in the field of education and, consequently, Internet technologies usage in the process of formation of future philologists’ professional competence. The aim of this paper is defining of philosophical basics of formation of future philologists’ professional competence by means of Internet technologies. The article deals with highlighting of basic items of interaction “man-computer”, which helps to form future philologists’ professional competence in the aspect of humanization of the educational process. In particular, the essence of both learning-and-cognitive and learning-and-research activities in the aspect of usage of Internet technologies in teaching future linguists is described. Attention is also focused on the description of informational culture as one of the most important factors of informatization of the educational process.
Актуальность статьи заключается в изучении социально-философских проблем компьютеризации в сфере образования и, соответственно, использования Интернет-технологий в процессе формирования профессиональной компетентности будущих филологов. Целью статьи является определение философских основ формирования профессиональной компетентности студентов средствами Интернет-технологий. Статья посвящена освещению основных положений взаимодействия «человек – компьютер» в свете гуманизации образовательного процесса. В частности, раскрыта сущность учебно-познавательной и учебно-исследовательской деятельности будущих филологов в аспекте использования в учебном процессе Интернет-технологий. Внимание также акцентировано на описании информационной культуры как одному из важнейших факторов информатизации учебного процесса.
Актуальність статті полягає у вивченні соціально-філософських проблем комп’ютеризації у царині освіти й, відповідно, використання Інтернет-технологій у процесі формування професійної компетентності майбутніх філологів. Метою статті є визначення філософських засад формування професійної компетентності студентів засобами Інтернет-технологій. Статтю присвячено висвітленню основних положень взаємодії «людина-комп’ютер» у світлі гуманізації освітнього процесу. Зокрема, розкрито сутність навчально-пізнавальної і навчально-дослідницької діяльності майбутніх філологів в аспекті використання в навчальному процесі Інтернет-технологій. Увагу також закцентовано на описі інформаційної культури як одному з найважливіших чинників інформатизації навчального процесу.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2013-03-05
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


рецензована стаття

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/783
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 33, No 1 (2013)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 33, No 1 (2013)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 33, No 1 (2013)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 33, No 1 (2013)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/783/583
 
Rights Copyright (c) 2013 Serhiy S. Danylyuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0