Запис Детальніше

GENDER APPROACH IN MONITORING STUDIES OF PUPILS’ IC-COMPETENCE IN EDUCATIONAL PRACTICE IN EUROPE

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title GENDER APPROACH IN MONITORING STUDIES OF PUPILS’ IC-COMPETENCE IN EDUCATIONAL PRACTICE IN EUROPE
ГЕНДЕРНЫЙ ПОДХОД В МОНИТОРИНГОВЫХ ИССЛЕДОВАНИЯХ ИК-КОМПЕТЕНТНОСТИ УЧАЩИХСЯ В ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ПРАКТИКЕ СТРАН ЕВРОПЫ
ГЕНДЕРНИЙ ПІДХІД У МОНІТОРИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ ІК-КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ В ОСВІТНІЙ ПРАКТИЦІ КРАЇН ЄВРОПИ
 
Creator Hrytsenchuk, Olena O.
 
Subject gender; gender approach; information and communication competence (IC-competence) pupils; quality monitoring; general secondary education
гендер; гендерный подход; информационно-коммуникационная компетентность (ИК-компетентность) учащихся; мониторинг; общее среднее образование
гендер; гендерний підхід; інформаційно-комунікаційна компетентність (ІК-компетентність) учнів; моніторинг ІК-компетентності; середня освіта
 
Description The article deals with the analysis of gender issues in monitoring studies of students’ information and communication competence ( IC-competencies) in european secondary schools at the present stage. There are highlighted the results of research of experience of international organizations, such as: UNDP, UNESCO, UNІSEF, The International Association for the Evaluation of Educational Achievement – IEA, Organisation for Economic Co-operation and Development – OECD) on monitoring studies of students’ IC-competencies. There are identified peculiarities, common trends and future development.
В статье проанализирован гендерный подход в мониторинговых исследованиях информационно-коммуникационной компетентности (ИК-компетентности) учащихся общеобразовательных учебных заведений в странах Европы на современном этапе. Освещены результаты исследования зарубежного опыта международных организаций ООН, ЮНЕСКО, ЮНИСЕФ, Международной ассоциации оценивания учебных достижений (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement - IEA), Организации Экономического Сотрудничества и Развития ОЕСР (Organisation for Economic Cooperation and Development – ОEСD) по мониторинговым исследованиям ИК-компетентностей учащихся. Определены особенности, общие тенденции и перспективные пути развития.
У статті проаналізовано гендерний підхід у моніторингових дослідженнях інформаційно-комунікаційної компетентності (ІК-компетентності) учнів загальноосвітніх навчальних закладів у країнах Європи на сучасному етапі. Висвітлено результати досвіду таких міжнародних організацій як ООН, ЮНЕСКО, ЮНІСЕФ, Міжнародної асоціації оцінювання навчальних досягнень (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement - IEA), Організації Економічного Спiвробiтництва та Розвитку ОЕСР (Organisation for Economic Cooperation and Development – ОEСD) щодо моніторингових досліджень ІК-компетентності учнів. Визначено особливості, загальні тенденції та перспективні шляхи розвитку.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2013-10-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


рецензована стаття

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/908
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 37, No 5 (2013); 20-28
Информационные технологии и средства обучения; Vol 37, No 5 (2013); 20-28
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 37, No 5 (2013); 20-28
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 37, No 5 (2013); 20-28
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/908/661
 
Rights Copyright (c) 2013 Olena O. Hrytsenchuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0