Запис Детальніше

SYSTEM OF SUPPORT OF DECISION MAKING AS INNOVATIVE INSTRUMENT OF ACTIVITY EFFICIENCY INCREASE OF HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENT TEACHERS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title SYSTEM OF SUPPORT OF DECISION MAKING AS INNOVATIVE INSTRUMENT OF ACTIVITY EFFICIENCY INCREASE OF HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENT TEACHERS
СИСТЕМА ПОДДЕРЖКИ ПРИНЯТИЯ РЕШЕНИЙ КАК ИННОВАЦИОННЫЙ ИНСТРУМЕНТ ПОВЫШЕНИЯ ЭФФЕКТИВНОСТИ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПРЕПОДАВАТЕЛЯ ВЫСШЕГО УЧЕБНОГО ЗАВЕДЕНИЯ
СИСТЕМА ПІДТРИМКИ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ДІЯЛЬНОСТІ ВИКЛАДАЧА ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
 
Creator Skorokhod, Olena M.
 
Subject system logical analysis; system of support of decision making; data-base; knowledge base; base of models
системологический анализ; система поддержки принятия решений; база данных; база знаний; база моделей
системологічний аналіз; система підтримки прийняття рішень; база даних; база знань; база моделей
 
Description Introduction of the module-rating system of evaluation of quality of preparation of students of higher educational establishment entailed the considerable increase of charges  of teacher’s time on implementation of organizational work. At such circumstances it is necessary to support the introduction in the educational process not only software, which promotes the level of mastering of knowledge’s and skills of practical activity of students, but also appendixes, for providing of rise of efficiency and comfort terms of activity of teacher. For the decision of this problem the system of support of decision making "Estimation and system logical analysis of quality of preparation of specialists of sphere of engineering and technologies" is offered by the author of the article (Helen N. Skorohod), above all setting of which – it is automation of conservative labor of teacher and providing of effective decision making by him.
Введение модульно-рейтинговой системы оценивания качества подготовки студентов высшего учебного заведения, повлекло значительное увеличение расходов времени преподавателя на выполнение организационной работы. При таких обстоятельствах необходимо способствовать введению в учебно-воспитательный процесс не только программного обеспечения, которое повышает уровень усвоения знаний и навыков практической деятельности студентов, но и приложений для обеспечения повышения эффективности и комфортных условий деятельности преподавателя. Для решения этой проблемы автором статьи предложена система поддержки принятия решений "Оценка и системологический анализ качества подготовки специалистов сферы инженерии и технологий", главное назначение которой – это автоматизация рутинного труда преподавателя и обеспечение принятия им эффективных решений.
Введення модульно-рейтингової системи оцінювання якості підготовки студентів вищого навчального закладу спричинило значне збільшення витрат часу викладача на виконання організаційної роботи. За таких обставин необхідно сприяти введенню в навчально-виховний процес не тільки програмного забезпечення, яке підвищує рівень засвоєння знань та навичок практичної діяльності студентів, але й додатки для забезпечення підвищення ефективності та комфортних умов діяльності викладача. Для вирішення цієї проблеми автором статті запропоновано систему підтримки прийняття рішень "Оцінка та системологічний аналіз якості підготовки фахівців сфери інженерії та технологій", головне призначення якої – це автоматизація рутинної праці викладача та забезпечення прийняття ним ефективних рішень.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-02-16
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/382
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 20, No 6 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 20, No 6 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/382/336
 
Rights Copyright (c) 2011 Olena M. Skorokhod
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0