TRAINING CHEMICAL EXPERIMENT AND CHARACTERISTICS OF ITS ORGANIZATION IN HUMAN CLASSES SPECIAL SCHOOL
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
TRAINING CHEMICAL EXPERIMENT AND CHARACTERISTICS OF ITS ORGANIZATION IN HUMAN CLASSES SPECIAL SCHOOL
УЧЕБНЫЙ ХИМИЧЕСКИЙ ЭКСПЕРИМЕНТ И ОСОБЕННОСТИ ЕГО ОРГАНИЗАЦИИ В ГУМАНИТАРНЫХ КЛАССАХ ПРОФИЛЬНОЙ ШКОЛЫ НАВЧАЛЬНИЙ ХІМІЧНИЙ ЕКСПЕРИМЕНТ І ОСОБЛИВОСТІ ЙОГО ОРГАНІЗАЦІЇ В ГУМАНІТАРНИХ КЛАСАХ ПРОФІЛЬНОЇ ШКОЛИ |
|
Creator |
Tukalo, Maria D.
|
|
Subject |
school chemistry experiment; virtual experiment; virtual laboratory; modern educational resources
учебный химический эксперимент; виртуальный эксперимент; виртуальная лаборатория; современные образовательные ресурсы навчальний хімічний експеримент; віртуальний експеримент; віртуальна лабораторія; сучасні освітні ресурси |
|
Description |
The article draws attention to the chemical experiment as a means of cognition, emphasizes its role as a didactic tool, gives a classification of the chemical experiment, in accordance with its didactic purpose, discloses the use of particular chemical experiment teaching in humanitarian profile classes, reproduces the basic motivation characteristics to increase the subjects of study interest to their cognitive and practical activities in the formation of their independence and creative self-development, predicts the creation of a set of conditions to enhance the creative potential of students in a modern learning environment.
Статья обращает внимание на химический эксперимент как средство познания, акцентирует на роли его как дидактического инструмента, дает классификацию химического эксперимента в соответствии с его дидактической целью, раскрывает особенности использования учебного химического эксперимента в классах гуманитарного профиля, воспроизводит основные мотивационные характеристики по усилению заинтересованности субъектов обучения в их познавательной и практической деятельности, в формировании их самостоятельности и творческому саморазвитию, прогнозирует создание комплекса условий для усиления творческого потенциала учащихся в системе современной учебной среды. Стаття привертає увагу до хімічного експерименту як засобу пізнання, акцентує на ролі його як дидактичного інструменту, дає класифікацію хімічного експерименту відповідно до його дидактичної мети, розкриває особливості використання навчального хімічного експерименту в класах гуманітарного профілю, відтворює основні мотиваційні характеристики щодо посилення зацікавленості суб’єктів навчання в їх пізнавальній і практичній діяльності, у формуванні їх самостійності і творчому саморозвитку, прогнозує створення комплексу умов для посилення творчого потенціалу учнів у системі сучасного навчального середовища. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-06-28
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/689
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 29, No 3 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 29, No 3 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 29, No 3 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 29, No 3 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/689/504
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Maria D. Tukalo
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|