Запис Детальніше

THE PHENOMENON OF VIRTUAL EDUCATIONAL COMMUNITIES IN THE SYSTEMS OF EDUCATION OF FOREIGN COUNTRIES : APPROACHES TO DETERMINATION OF CONCEPTS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title THE PHENOMENON OF VIRTUAL EDUCATIONAL COMMUNITIES IN THE SYSTEMS OF EDUCATION OF FOREIGN COUNTRIES : APPROACHES TO DETERMINATION OF CONCEPTS
ФЕНОМЕН ВИРТУАЛЬНЫХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ СООБЩЕСТВ В СИСТЕМАХ ОБРАЗОВАНИЯ ЗАРУБЕЖНЫХ СТРАН: ПОДХОДЫ К ОПРЕДЕЛЕНИЮ ПОНЯТИЙ
ФЕНОМЕН ВІРТУАЛЬНИХ ОСВІТНІХ СПІЛЬНОТ У СИСТЕМАХ ОСВІТИ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН: ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТЬ
 
Creator Malytska, Iryna D.
 
Subject information and communication technologies; virtual educational communities; virtual learning communities; secondary school; foreign experience
информационно-коммуникационные технологии; виртуальные образовательные сообщества; виртуальные учебные сообщества; общеобразовательная средняя школа; зарубежный опыт
інформаційно-комунікаційні технології; віртуальні освітні спільноти; віртуальні навчальні спільноти; загальна середня школа; зарубіжний досвід
 
Description Popularity of virtual communities which exist and constantly develop in Internet caused a creation of educational virtual communities. Their possibilities are successfully used in the systems of education of foreign countries, including the educational process of secondary school. The phenomenon of virtual educational communities is the theme of research of many modern scientists, the concordance of terminology is under discussion. In the article some approaches to determination of concepts on this issue are analysed as well as offered some definitions, namely: virtual, virtual educational and virtual learning communities.
Популярность виртуальных сообществ, которые существуют и постоянно развиваются в сети Интернет, повлекла создание виртуальных сообществ образовательного направления. Их возможности успешно используются в системах образования зарубежных стран, в том числе в учебном процессе общеобразовательной средней школы. Феномен виртуальных образовательных сообществ является темой исследования многих современных ученых, согласование терминологического аппарата продолжается и сейчас. В статье проанализированы и предложены некоторые подходы относительно определения понятий по этой проблеме, а именно: виртуальных, виртуальных образовательных и виртуальных учебных сообществ.
Популярність віртуальних спільнот, які існують і постійно розвиваються в мережі Інтернет спричинила створення віртуальних спільнот освітнього напряму. Їх можливості успішно використовуються у системах освіти зарубіжних країн, в тому числі в навчальному процесі загальної середньої школи.Феномен віртуальних освітніх спільнот є темою дослідження багатьох науковців світу, узгодження термінологічного апарату продовжується і до цього часу. У статті проаналізовано і запропоновано деякі підходи до визначення понять із цієї проблеми, а саме: віртуальних, віртуальних освітніх та віртуальних навчальних спільнот.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2012-09-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


рецензована стаття

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/714
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 30, No 4 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 30, No 4 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 30, No 4 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 30, No 4 (2012)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/714/528
 
Rights Copyright (c) 2012 Iryna D. Malytska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0