Запис Детальніше

THE PARTICIPATE TRIPARTITE OF GEOGRAPHIC INFORMATION SCIENCE VIA OPEN SOURCE SOFTWARE EDUCATION

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title THE PARTICIPATE TRIPARTITE OF GEOGRAPHIC INFORMATION SCIENCE VIA OPEN SOURCE SOFTWARE EDUCATION
THE PARTICIPATE TRIPARTITE OF GEOGRAPHIC INFORMATION SCIENCE VIA OPEN SOURCE SOFTWARE EDUCATION
ТРОЙСТВЕННОЕ УЧАСТИЕ В ГЕОГРАФИЧЕСКОЙ ИНФОРМАЦИОННОЙ НАУКЕ ЧЕРЕЗ ОБРАЗОВАНИЕ ОТКРЫТОГО ПРОГРАММНОГО ОБЕСПЕЧЕНИЯ
 
Creator Laosuwan, Teerawong
 
Subject Participate tripartite; GIS Open source software; Education
потрійна участь; відкрите програмне забезпечення ГІН; освіта

 
Description This article describes educational experiences in an advanced graduate GIScience courses together with propose specific tripartite (teachers, researchers, and practitioners) contributions. By combining high-quality interoperable data between past and present monitored time using expert software conjointly developed by tripartite cooperation, new designs and applications with a complex thematic topographic map were successfully developed through an intensive work. Conceptual frameworks and practical topics of the application can be different from student to student depending on metadata, geo-referencing, digitizing and topology building, and spatial interpolation and spatial analysis. Former students can work on data they have been introduced into the GIS, taking care of every detail about data, metadata, data models, formats, file relationships, etc. The experience can be easily adapted to other courses in the university over Thailand.
Ця стаття описує освітній досвід з проведення курсів удосконалення з Геоінформатичної науки (ГІН), в яких ураховується особливий вклад трьох учасників - викладачів, дослідників і практикуючих фахівців. Об'єднуючи високоякісні міждіючі дані моніторингу, які були отримані у різні періоди часу, використовуючи експертне програмне забезпечення, яке було розроблено і удосконалювалося завдяки спільній, успішній, потрійній, інтенсивній співпраці, були створені нові дизайни і додатки разом з тематичною топографічною картою. Концептуальні структури і практичні теми додатків можуть відрізнятися залежно від студента, метаданих, гео-посилань, оцифрування і створення топології, а також від просторової інтерполяції і просторового аналізу. Колишні студенти також можуть працювати з даними, які вони представили в ГІН, беручи до уаги кожну деталь, дані, метадані, моделі даних, формати, файли і т.п. Такий досвід можна легко пристосувати до інших курсів в університетах Таїланду.
Эта статья описывает опыт в системе образования по проведению курсов усовершенствования по Геоинформационной науке (ГИН), в которых учитывается вклад трех участников - преподавателей, исследователей и практикующих специалистов. Объединяя высококачественные междействующие данные мониторинга, полученные в разные периоды времени, используя опытное программное обеспечение, разработанное и развиваемое благодаря совместному, успешному тройственному сотрудничеству были созданы новые дизайны и приложения вместе с тематической топографической картой. Концептуальные структуры и практические темы приложения могут отличаться в зависимости от студента, метаданных, гео-ссылок, преобразования в цифровую форму, построения топологии, а также от пространственной интерполяции и пространственного анализа. Бывшие студенты также могут работать с данными, которые они представили в ГИН, учитывая каждую деталь, данные, метаданные, модели данных, форматы, файлы и т.п. Такой опыт может быть легко адаптирован к другим курсам в университетах Таиланда.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2012-11-07
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


рецензована стаття

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/747
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 31, No 5 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 31, No 5 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 31, No 5 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 31, No 5 (2012)
2076-8184
 
Language eng
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/747/556
 
Rights Copyright (c) 2012 Teerawong Laosuwan
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0