ДОСВІД ІНТЕГРАЦІЇ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ GOOGLE APPS У ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНІЙ ПРОСТІР ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ДОСВІД ІНТЕГРАЦІЇ ХМАРНИХ СЕРВІСІВ GOOGLE APPS У ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНІЙ ПРОСТІР ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
ОПЫТ ИНТЕГРАЦИИ ОБЛАЧНЫХ СЛУЖБ GOOGLE APPS В ИНФОРМАЦИОННО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ ПРОСТРАНСТВО ВЫСШЕГО УЧЕБНОГО ЗАВЕДЕНИЯ EXPERIENCE OF THE INTEGRATION OF CLOUD SERVICES GOOGLE APPS INTO INFORMATION AND EDUCATIONAL SPACE OF HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTION |
|
Creator |
Oleksyuk, Vasyl P.
|
|
Subject |
інформаційно-освітній простір; хмарні технології; єдина система автентифікації; служби Google Apps; каталог LDAP
информационно-образовательное пространство; облачные технологии; единая система аутентификации; службы Google Apps; каталог LDAP information and educational space; cloud computing; unified authentication; Google Apps; LDAP-directory |
|
Description |
У статті на основі аналізу наукової літератури розглянуто поняття, пов'язані із застосуванням інформаційних технологій в освіті, зокрема проаналізовано поняття «інформаційно-освітній простір». Визначено важливий компонент інформаційно-освітнього простору — єдина система автентифікації його користувачів. Розглянуто поняття «хмарна технологія». Проаналізовано можливості хмарних сервісів Google Apps для освіти. Описано досвід інтеграції служб Google Apps та веб-сервісів інформаційно-освітнього простору фізико-математичного факультету Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.
В статье на основе анализа научной литературы рассмотрены понятия, связанные с применением информационных технологий в образовании, в частности проанализировано понятие «информационно-образовательное пространство». Определен важный компонент информационно-образовательного пространства — единая система аутентификации его пользователей. Рассмотрено понятие «облачная технология». Проанализированы возможности служб Google Apps для образования. Описан опыт интеграции облачных служб Google Apps в информационно-образовательное пространство физико-математического факультета Тернопольского национального педагогического университета имени Владимира Гнатюка. The article investigated the concept of «information and educational space» and determined the aspects of integration of its services. The unified authentication is an important component of information and educational space. It can be based on LDAP-directory. The article analyzes the concept of «cloud computing». This study presented the main advantages of using Google Apps in process of learning. We described the experience of the cloud Google Apps integration into information and educational space of the Department of Physics and Mathematics of Ternopil V. Hnatyuk National Pedagogical University. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-06-22
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/824
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 35, No 3 (2013); 64-73
Информационные технологии и средства обучения; Vol 35, No 3 (2013); 64-73 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 35, No 3 (2013); 64-73 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 35, No 3 (2013); 64-73 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/824/631
|
|
Rights |
Copyright (c) 2013 Vasyl P. Oleksyuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|