Запис Детальніше

THE EDUCATIONAL OPPORTUNITIES OF TESTS WITH THE RESTORED FRAGMENTS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title THE EDUCATIONAL OPPORTUNITIES OF TESTS WITH THE RESTORED FRAGMENTS
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ВОЗМОЖНОСТИ ТЕСТОВ С ВОССТАНАВЛИВАЕМЫМИ ФРАГМЕНТАМИ
ПЕДАГОГІЧНІ МОЖЛИВОСТІ ТЕСТІВ ІЗ ВІДНОВЛЮВАНИМИ ФРАГМЕНТАМИ
 
Creator Petkov, Oleksandr O.
 
Subject test with the restored fragments; educational opportunities; linguistic expressions; control of mastering; training; promotion of educational activities
тест с восстанавливаемыми фрагментами; педагогические возможности; языковые выражения; контроль усвоения; обучение; стимулирование учебной деятельности
тест із відновлюваними фрагментами; педагогічні можливості; мовні вирази; контроль засвоєння; навчання; стимулювання навчальної діяльності
 
Description The article considers the educational opportunities of the tests, which are formed by the method of the restored fragments, the analysis of the relationship tests of this type with other types of tests. It is shown the possibility of applying the tests with the restored fragments for checking the quality of learning at the level of playback: language expressions presented in text format, a set of characters that have meaning and language expressions that describe graphically displayed objects. The results of experiments that confirm the educational opportunities of the use of tests with the restored fragments to control the learning of theoretical material, education and stimulation of educational activity of students, are presented.
В статье рассмотрены педагогические возможности тестов, которые формируются по методу восстанавливаемых фрагментов. Проведен анализ взаимосвязи тестов данного типа с другими типами тестов. Показана возможность применения тестов с восстанавливаемыми фрагментами для контроля усвоения на уровне воспроизведения: языковых выражений, представленных в текстовом формате, набора символов, имеющих смысловую нагрузку, а также языковых выражений, которые описывают графически представленные объекты. Приведены результаты экспериментов, которые подтверждают возможность использования тестов с восстанавливаемыми фрагментами для контроля усвоения теоретического материала, обучения и стимулирования учебной деятельности студентов.
У статті розглянуті педагогічні можливості тестів, які формуються за методом відновлюваних фрагментів. Проведено аналіз взаємозв'язку тестів даного типу з іншими типами тестів. Показано можливість застосування тестів із відновлюваними фрагментами для контролю засвоєння на рівні відтворення: мовних виразів, представлених у текстовому форматі, набору символів, що мають значеннєве навантаження, а також мовних виразів, які описують графічно представлені об'єкти. Наведено результати експериментів, які підтверджують педагогічні можливості використання тестів з відновлюваними фрагментами для контролю засвоєння теоретичного матеріалу, навчання й стимулювання навчальної діяльності студентів.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2013-09-12
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/876
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 36, No 4 (2013); 9-17
Информационные технологии и средства обучения; Vol 36, No 4 (2013); 9-17
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 36, No 4 (2013); 9-17
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 36, No 4 (2013); 9-17
2076-8184
 
Language rus
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/876/649
 
Rights Copyright (c) 2013 Oleksandr O. Petkov
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0