Запис Детальніше

INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES TRAINING: CRITERIA FOR INTERNAL QUALITY ASSESSMENT

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES TRAINING: CRITERIA FOR INTERNAL QUALITY ASSESSMENT
ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ: КРИТЕРІЇ ВНУТРІШНЬОГО ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ОБУЧЕНИЯ: КРИТЕРИИ ВНУТРЕННЕГО ОЦЕНИВАНИЯ КАЧЕСТВА
 
Creator Spirin, Oleg M.
 
Subject інформаційно-комунікаційні технології навчання; оцінювання якості; внутрішні критерії та показники якості
information and communication technologies training; quality assessment; internal criteria and indicators of quality
информационно-коммуникационные технологии обучения; оценка качества; внутренние критерии и показатели качества
 
Description In the article the concept of information and communication technology training is specified. It is grounded an internal criteria of information and communication technologies training quality assessment based on experience of the organization, carrying out, analysis of experimental work results on quality assessment of designing, working out, efficiency of methodical system of informatics teachers base vocational training introduction in the conditions of credit-modular technology. Indicators and approaches of their assessment to define the criteria degree are resulted. Indicators of criteria "level differentiation", "individualization" and "intensification" of educational process for information and communication technologies training quality assessment are specified.
У статті уточнено поняття інформаційно-комунікаційної технології навчання. На основі аналізу досвіду організації, проведення, аналізу результатів експериментальної роботи з оцінювання якості проектування, розробки й ефективності впровадження методичної системи базової фахової підготовки вчителів інформатики за кредитно-модульною технологією обґрунтовано внутрішні критерії оцінювання якості інформаційно-комунікаційних технологій навчання. Наведено показники та підходи щодо їх оцінювання для з'ясування ступеня проявлення критеріїв. Уточнено показники критеріїв "рівнева диференціація", "індивідуалізація" та "інтенсифікація" навчального процесу для внутрішнього оцінювання якості інформаційно-комунікаційних технологій навчання.
В статье уточнено понятие информационно-коммуникационной технологии обучения. Но основе опыта организации, проведения, анализа результатов экспери- ментальной работы по оценке качества проектирования, разработки и эффективности внедрения методической системы базовой профессиональной подготовки учителей информатики в условиях кредитно-модульной технологии обосновано внутренние критерии оценивания качества информационно-коммуникационных технологий обу- чения. Приведены показатели и подходы в их оценивании для определения степени проявления критериев. Уточнены показатели критериев "уровневая дифференциа- ция", "индивидуализация" и "интенсификация" учебного процесса для внутреннего оценивания качества информационно-коммуникационных технологий обучения.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-02-15
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/358
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 19, No 5 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 19, No 5 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 19, No 5 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 19, No 5 (2010)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/358/315
 
Rights Copyright (c) 2011 Oleg M. Spirin
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0