Запис Детальніше

A PROJECT OF CONCEPTTION OF ELEKTRONIC LIBRARY OF NATIONAL ACADEMY OF PEDAGOGICAL SCIENCES OF UKRAINE

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title A PROJECT OF CONCEPTTION OF ELEKTRONIC LIBRARY OF NATIONAL ACADEMY OF PEDAGOGICAL SCIENCES OF UKRAINE
ПРОЕКТ КОНЦЕПЦІЇ ЕЛЕКТРОННОЇ БІБЛІОТЕКИ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ
ПРОЕКТ КОНЦЕПЦИИ ЕЛЕКТРОННОЙ БИБЛИОТЕКИ НАЦИОНАЛЬНОЙ АКАДЕМИИ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ НАУК УКРАИНЫ
 
Creator Spirin, Oleg M.
Ivanova, Svitlana M.
Novytskyi, Oleksandr V.
Shynenko, Mykola A.
 
Subject електронна бібліотека; Інтернет; інформаційні ресурси; інформаційні і комунікаційні технології
электронная библиотека; Интернет; информационные ресурсы; информационные и коммуникационные технологи
electronic library; Internet; information resources; information and communication technologies
 
Description Actuality of creation of electronic library (EL) of the National Academy of Pedagogical Sciences (NAPS) of Ukraine is grounded in the Conception, determinations of basic concepts and terms which are used for research are given, basic directions of forming and development of EL of NAPS of Ukraine are described. Aims, principles, tasks, functions of EL are formulated. General pre-conditions of planning of EL of NAPS of Ukraine are determined, reference outgoing information is given. Classification of information resources for EL of NAPS of Ukraine and the stages of their forming are given. There is described a process of management and administration of EL information resources. Positions of the Conception are bases for the development of type of its completing, determination of priorities at the selection of editions for the conversion into electronic form, decision of technological problems.
У Концепції обґрунтовується актуальність створення електронної бібліотеки (ЕБ) НАПН України, даються визначення основних понять і термінів, які використовуються в дослідженні, описуються основні напрями формування і розвитку електронної бібліотеки (ЕБ) НАПН України. Сформульовано цілі, принципи, завдання, функції ЕБ. Визначаються загальні передумови проектування ЕБ НАПН України, надаються орієнтовні вихідні дані. Визначено класифікацію інформаційних ресурсів для ЕБ НАПН України й етапи їх формування. Описаний процес управління інформаційними ресурсами й адміністрування ЕБ. Положення Концепції є основою для розробки профілю її комплектування, визначення пріоритетів у доборі видань для переведення в електронну форму, вирішення технологічних проблем.
В Концепции обосновывается актуальность создания электронной библиотеки (ЭБ) Национальной академии педагогических наук (НАПН) Украины, даются определения основных понятий и терминов, которые используются при исследовании, описываются основные направления формирования и развития ЭБ НАПН Украины. Сформулированы цели, принципы, задания, функции ЭБ. Определяются общие предпосылки проектирования ЭБ НАПН Украины, предоставляются ориентировочные исходящие данные. Дана классификация информационных ресурсов для ЭБ НАПН Украины и этапы их формирования. Описан процесс управления информационными ресурсами и администрирования ЭБ. Положения Концепции являются основой для разработки профиля ее комплектования, определения приоритетов при отборе изданий для перевода в электронную форму, решения технологических проблем.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-02-16
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/396
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 20, No 6 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 20, No 6 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/396/347
 
Rights Copyright (c) 2011 Oleg M. Spirin, Svitlana M. Ivanova, Oleksandr V. Novytskyi, Mykola A. Shynenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0