ВИКОРИСТАННЯ ТЗН У НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧОМУ ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ШКОЛИ В УКРАЇНІ (1960-1991 РР. ХХ СТОЛІТТЯ)
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ВИКОРИСТАННЯ ТЗН У НАВЧАЛЬНО-ВИРОБНИЧОМУ ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ШКОЛИ В УКРАЇНІ (1960-1991 РР. ХХ СТОЛІТТЯ)
USE OF TECHNICAL LEARNING TOOLS IN EDUCATIONAL-PRODUCTIVE PROCESS OF PROFESSIONAL SCHOOL IN UKRAINE (1960–1991 ХХ OF CENTURY) ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ТСО В УЧЕБНО-ПРОИЗВОДСТВЕННОМ ПРОЦЕССЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙШКОЛЫ В УКРАИНЕ (1960–1991 ГГ. ХХ СТОЛЕТИЯ) |
|
Creator |
Smoliana, Natalia V.
|
|
Subject |
професійне навчання; виробнича праця; технічні засоби навчання
vocational training; productive labour; technical learning tools профессиональное обучение; производительный труд; технические средства обучения |
|
Description |
Статтю присвячено аналізу проблеми використання технічних засобів навчання у навчально-виробничій діяльності закладів профтехосвіти Української Радянської Соціалістичної Республіки (1960-1991 рр. ХХ ст.). Виходячи з позицій поєднання професійного навчання з виробничою працею, обгрунтовано позитивні й негативні аспекти використання технічних засобів навчання у навчально-виробничому процесі учнів.
The article is devoted to the analysis of a problem of the use of technical learning tools in educational-productive activity of establishments of vocational education of Ukrainian Soviet Socialistic Republic (1960-1991 ХХ of item). Coming from positions of connection of the vocational training with productive labour, the positive and negative aspects of the use of technical learning tools are proved in the educational-productive process of students. Based on the study of archival and literary materials of above-mentioned period, it is proved that the issues of introducing, updating technical training as an important component of training of workers in vocational education has received considerable attention both at school and at the state level. Статья посвящена анализу проблемы использования технических средств обучения в учебно-производственной деятельности учреждений профтехобразования Украинской Советской Социалистической Республики (1960– 1991 гг. ХХ ст.). Исходя из позиций соединения профессионального обучения с производительным трудом, обоснованы позитивные и негативные аспекты использования технических средств обучения в учебно-производственном процессе. На основе изученных архивных и литературных материалов вышеназванного периода доказано, что вопросам введения, обновления технических средств обучения как важной составляющей профессиональной подготовки работников в профессионально-технических учебных заведениях уделялось значительное внимание как на уровне учебных заведений, так и на уровне государства. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-05-04
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/349
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 22, No 2 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 22, No 2 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 22, No 2 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 22, No 2 (2011) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/349/391
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Natalia V. Smoliana
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|