THE ASPECTS OF THE INFORMATIONAL-COMMUNICATIVE COMPETENCE’S MONITORING
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
THE ASPECTS OF THE INFORMATIONAL-COMMUNICATIVE COMPETENCE’S MONITORING
ОСОБЕННОСТИ МОНИТОРИНГА СФОРМИРОВАНОСТИ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТОВ ВНЗ ОСОБЛИВОСТІ МОНІТОРИНГУ СФОРМОВАНОСТІ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ ВНЗ |
|
Creator |
Morozova, Kseniya O.
|
|
Subject |
information and communication technologies; information-communication competence; monitoring; program
программа; информационно-коммуникационная компетентность; мониторинг програма; моніторинг; інформаційно-комунікаційна компетентність |
|
Description |
The definitions of competence approach, information-communication competence and its main components are discovered. The features of the pedagogical monitoring and the features of the competency approach to the education are identified in the work.The structure of the pedagogical monitoring program, its main components such as forms, methods, criteria are described in the article. The program included special case for each component of IC-competence’s structure. The ways of the effective realization and development of monitoring the basic knowledge, skills and attitudes of the information-communication competence are determined in the work.
В статье определены особенности мониторинга уровней сформированности информационно-коммуникационных компетенций магистров, авторами обосновано и подано разработку программы мониторинга ИК-компетентностей студентов. Предлагаемая программа структурирована и предполагает отдельные критерии, инструментарий, а так же формы отчетности для оценки каждого из компонентов информационно-коммуникационных компетентностей студентов. Раскрыто базовые условия эффективной реализации программы мониторинга знаний, умений, навыков и отношений, которые входят в информационно-коммуникационные компетентности студентов ВНЗ. У статті визначено особливості моніторингу сформованості інформаційно-комунікаційних компетентностей студентів ВНЗ. Авторами обґрунтовано і подано розробку програми моніторингу ІК-компетентностей студенів у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін. Запропонована програма структурована й передбачає окремі критерії, інструментарій та форми звітності для оцінювання кожного з компонентів інформаційно-комунікаційних компетентностей студентів. Розкрито базові умови ефективної реалізації програми моніторингу знань, умінь, навичок та ставлень, які входять до інформаційно-комунікаційних компетентностей студентів ВНЗ. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2012-12-27
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/764
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 32, No 6 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 32, No 6 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 32, No 6 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 32, No 6 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/764/579
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Kseniya O. Morozova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|