Запис Детальніше

THE DEVELOPMENT OF NETWORK INTERACTIONS BETWEEN PUBLIC AND STATE STRUCTURES IN SECONDARY EDUCATION MANAGEMENT

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title THE DEVELOPMENT OF NETWORK INTERACTIONS BETWEEN PUBLIC AND STATE STRUCTURES IN SECONDARY EDUCATION MANAGEMENT
РАЗВИТИЕ СЕТЕВОГО ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ ОБЩЕСТВЕННЫХ И ГОСУДАРСТВЕННЫХ СТРУКТУР В УПРАВЛЕНИИ ОБЩИМ СРЕДНИМ ОБРАЗОВАНИЕМ
РОЗВИТОК МЕРЕЖНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГРОМАДСЬКИХ І ДЕРЖАВНИХ СТРУКТУР В УПРАВЛІННІ ЗАГАЛЬНОЮ СЕРЕДНЬОЮ ОСВІТОЮ
 
Creator Pastovenskyi, Oleksandr V.
 
Subject state, self-governmental, educational, public structures; network interactions; cloud technology
государственные; образовательные; общественные структуры; местное самоуправление; сетевое взаимодействие; облачные технологии
державні; самоврядні; освітні; громадські структури; мережна взаємодія; хмарні технології
 
Description The developmental tendencies of secondary education management system are considered in the article. It was established, that an effective management of the educational systems can be attained on the basis of delegation of administrative functions from state to self-governmental, educational and public structures. The conclusion was made that the network interactions of the community management structures with vertical state structures being constructed from top to bottom, and the vertical of self-governing bodies being built from the bottom to the top, will provide the educational system with stability as well as the opportunities for effective development. It was emphasized, that modern cloud technology output network interactions of state, self-governmental, educational and public structures in the secondary education management to a new level.
В статье рассмотрены тенденции развития системы управления общим средним образованием. Установлено, что эффективности управления образовательными системами можно достичь на основе делегирования управленческих функций от государства местному самоуправлению, образовательным и общественным структурам. Сделан вывод, что именно сетевое взаимодействие общественных управленческих структур с властной вертикалью государственных структур, построенной сверху вниз, и вертикалью местного самоуправления, построенной снизу вверх, смогут обеспечить образовательным системам возможности для активного развития. Подчеркнуто, что современные облачные технологии выводят сетевые взаимодействия государственных, образовательных и общественных структур, местного самоуправления в управлении средним образованием на качественно новый уровень.
У статті розглянуто тенденції розвитку системи управління загальною середньою освітою. Встановлено, що ефективності управління освітніми системами можна досягти на основі делегування управлінських функцій від державних до самоврядних, освітніх і громадських структур. Зроблено висновок, що саме мережна взаємодія громадських управлінських структур з владною вертикаллю державних структур, збудованою згори донизу, і вертикаллю самоврядних, збудованою знизу догори, зможуть забезпечити освітнім системам можливості для активного розвитку. Підкреслено, що сучасні хмарні технології виводять мережні взаємодії державних, самоврядних, освітянських і громадських структур в управлінні загальною середньою освітою на якісно новий рівень.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2014-06-12
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1083
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 41, No 3 (2014); 268-276
Информационные технологии и средства обучения; Vol 41, No 3 (2014); 268-276
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 41, No 3 (2014); 268-276
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 41, No 3 (2014); 268-276
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1083/806
 
Rights Copyright (c) 2014 Oleksandr V. Pastovenskyi
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0