Запис Детальніше

ABILITY TO LEARN - A KEY COMPETENCE OF MODERN INFORMATION SOCIETY PUPILS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ABILITY TO LEARN - A KEY COMPETENCE OF MODERN INFORMATION SOCIETY PUPILS
УМЕНИЕ УЧИТЬСЯ — КЛЮЧЕВАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ УЧЕНИЧЕСКОЙ МОЛОДЕЖИ СОВРЕМЕННОГО ИНФОРМАЦИОННОГО ОБЩЕСТВА
УМІННЯ ВЧИТИСЯ — КЛЮЧОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ СУЧАСНОГО ІНФОРМАЦІЙНОГО СУСПІЛЬСТВА
 
Creator Vashchenko, Lidiia S.
 
Subject learning ability; competence; correlation; cluster analysis
умение учиться; компетентность; корелляция; кластерный анализ
уміння вчитися; компетентність; кореляція; кластерний аналіз
 
Description The article presents the results of experimental studies of the tenth form pupils formation level of their ability to learn. The formation of competence and the ability of humans to acquire knowledge, mobilize and use them in a particular situation became particular important in information society development. Within the study there are identified interrelated components of competence skills to learn that integrate motivational, social, cognitive and metacognitive aspects of learning. Using a competence model with such elements students could determine their level of ability to learn according to the the 12 - point scale: the ability to comprehend the importance of the educational process; ability to plan their learning process; ability to organize it in a proper way; ability to analyze and assess their learning outcomes.
В статье даны результаты экспериментального исследования уровня сформированности у десятиклассников умения учиться. В условиях развития информационного общества формирование компетентности, которая определяется способностью человека получать знания и использовать их в конкретной ситуации приобретает особое значение. В ходе исследования были определены составляющие компетентности умения учиться, которые интегрируют мотивационные, социальные, когнитивные и метакогнитивные аспекты процесса обучения. Используя модель компетентности с такими элементами, учащимся было предложено за 12-бальной шкалой определить свой уровень умения учиться: способность осмыслить важность учебного процесса; умение планировать учебный процесс; умение его организовывать; способность анализировать и оценивать результаты обучения.
У статті подано результати експериментального дослідження рівня сформованості у десятикласників уміння вчитися. В умовах розвитку інформаційного суспільства особливого значення набуває формування компетентності, яка визначається здатністю людини здобувати знання, мобілізувати їх і використовувати у конкретній ситуації. У ході дослідження були визначені взаємопов’язані складові компетентності вміння вчитися, які інтегрують мотиваційні, соціальні, когнітивні та метакогнітивні аспекти процесу навчання. Використовуючи модель компетентності з такими елементами, школярам було запропоновано за 12-бальною шкалою визначити рівень їх власного вміння вчитися за такими складовими: здатність осмислювати важливість навчального процесу; уміння планувати навчальний процес; уміння його організовувати; здатність аналізувати й оцінювати результати навчання.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2014-10-17
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


рецензована стаття

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1130
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 43, No 5 (2014); 1-14
Информационные технологии и средства обучения; Vol 43, No 5 (2014); 1-14
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 43, No 5 (2014); 1-14
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 43, No 5 (2014); 1-14
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1130/844
 
Rights Copyright (c) 2014 Lidiia S. Vashchenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0