FORMATION AND ASSESSMENT OF IT-COMPETENCE IN THE UNITED KINGDOM SCHOOLS: EDUCATIONAL REFORM
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
FORMATION AND ASSESSMENT OF IT-COMPETENCE IN THE UNITED KINGDOM SCHOOLS: EDUCATIONAL REFORM
ФОРМИРОВАНИЕ И ОЦЕНИВАНИЕ ИК-КОМПЕТЕНТНОСТИ В ШКОЛАХ ВЕЛИКОБРИТАНИИ: ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ РЕФОРМА ФОРМУВАННЯ ТА ОЦІНЮВАННЯ ІК-КОМПЕТЕНТНОСТІ У ШКОЛАХ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ: ОСВІТНЯ РЕФОРМА |
|
Creator |
Malytska, Iryna D.
|
|
Subject |
information and communication technologies; reform of the education system; the United Kingdom education system; foreign experience
информационные и коммуникационные технологии; реформирование системы образования; система образования Великобритании; зарубежный опыт інформаційні і комунікаційні технології; реформування системи освіти; система освіти Великої Британії; зарубіжний досвід |
|
Description |
The article analyzes the international documents of the European Union and the United Kingdom government educational documents that have influenced to conduct the educational reform in the United Kingdom. It is defined the reasons that caused the introduction into the National Curriculum a new subject Computing instead of Information and Communication Technologies (ICT). It is noted that the determination of priorities in the reform process is affected by business structures of the country, which form the current and future labor market. The approaches to the assessment of IT-competence within the frame of the UK education system reform are considered.
В статье проанализированы международные документы Европейского Союза и государственные образовательные документы Великобритании, которые повлияли на проведение образовательной реформы в Соединенном Королевстве. Определены основания, обусловившие внедрение в Национальный куррикулум нового предмета Компьютинг вместо предмета Информационные и коммуникационные технологии (ИКТ). Отмечено, что на определение приоритетов в процессе реформирования влияют бизнес структуры страны, которые формируют современный и будущий рынок труда. Рассмотрены подходы к оценке ИК-компетентности в рамках реформирования системы образования Великобритании. У статті проаналізовано міжнародні документи Європейського Союзу і державні освітні документи Великої Британії, які вплинули на проведення освітньої реформи у Сполученому Королівстві. Визначено підстави, які обумовили впровадження у Національний курикулум нового предмету «Комп’ютинг» замість предмету «Інформаційні і комунікаційні технології» (ІКТ). Наголошено, що на визначення пріоритетів у процесі реформування впливають бізнес структури країни, які формують сучасний і майбутній ринок праці. Розглянуто підходи щодо оцінювання ІК-компетентності в рамках реформування системи освіти Великої Британії. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2014-10-29
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — рецензована стаття — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1139
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 43, No 5 (2014); 15-26
Информационные технологии и средства обучения; Vol 43, No 5 (2014); 15-26 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 43, No 5 (2014); 15-26 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 43, No 5 (2014); 15-26 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1139/850
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 Iryna D. Malytska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|