Запис Детальніше

WHAT’S ON YOUR MIND? MEASURING SELF-PROMOTIONAL AND ANTI-SOCIAL BEHAVIORS ON FACEBOOK AMONG TERTIARY STUDENTS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title WHAT’S ON YOUR MIND? MEASURING SELF-PROMOTIONAL AND ANTI-SOCIAL BEHAVIORS ON FACEBOOK AMONG TERTIARY STUDENTS
ЩО В ТЕБЕ НА ДУМЦІ? ВИМІРЮВАННЯ САМОРЕКЛАМИ І АНТИ-СОЦІАЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ НА FACEBOOK СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
ЧТО У ТЕБЯ НА УМЕ? ИЗМЕРЕНИЕ САМОРЕКЛАМЫ И АНТИ-СОЦИАЛЬНОГО ПОВЕДЕНИЯ НА FACEBOOK СТУДЕНТОВ ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ
 
Creator Marcial, Dave E.
 
Subject ICT in Education; Facebook in Education; eLearning; Narcissism
ІКТ в освіті; Facebook в освітi; електронне навчання; нарцисизм
ИКТ в образовании; Facebook в образовании; электронное обучение; нарциссизм
 
Description The social media revolutionized the power of collaboration and networking. If overused and misused, it provides negative impacts among users. This paper presents the prevalence of self-promotional behaviors on Facebook among students in a university in the Philippines. A total of 106 college students were randomly selected as respondents of the study. An adapted survey questionnaire was used during analysis. The results show that the respondents promote their selves on Facebook every semester. Specifically, the result shows that the respondents update their status, post photographs of their selves and change profile pictures once a month. On the other hand, the respondents update their profile information, tag pictures of their selves and upload “selfie” pictures every semester. It is concluded that the students sometimes possess behaviors that tend to be tied to narcissism on Facebook.
Соціальні засоби масової інформації революційно вплинули на співпрацю і мережну взаємодію користувачів. Зловживання або неправильне використання ресурсів може призвести до негативних наслідків. Ця стаття демонструє і підтверджує поширення саморекламної поведінки на Facebook студентів університету на Філіппінах. У дослідженні приймали участь 106 обраних довільно студентів коледжу, які відповіли на запитання спеціально розробленої анкети. Результати показують, що респонденти займаються саморекламою на сторінках Facebook кожен семестр. Зокрема, результати анкетування демонструють, що респонденти оновлюють свій статус, розміщують і відправляють свої фотографії, змінюють фотографії у профілі раз на місяць. З іншого боку, респонденти оновлюють інформацію, відмічають і завантажують «селфі» у своєму профілі кожен семестр. Зроблено висновок, що іноді студенти схильні до нарцисизму у своїй поведінці на сторінках Facebook.
Социальная среда революционно повлияли на сотрудничество и сетевое взаимодействие пользователей. Злоупотребление или неправильное использование ресурсов может привести к негативным последствиям. Эта статья демонстрирует и подтверждает распространение саморекламного поведения на Facebook студентов университета Филиппин. В исследовании принимали участие 106 избранных произвольно студентов колледжа, которые ответили на вопросы специально разработанной анкеты. Результаты показывают, что респонденты занимаются саморекламой на страницах Facebook каждый семестр. В частности, результаты анкетирования демонстрируют, что респонденты обновляют свой статус, размещают и отправляют свои фотографии, меняют фотографии в профиле раз в месяц. С другой стороны, респонденты обновляют информацию, отмечают и загружают «селфи» в своем профиле каждый семестр. Сделан вывод, что иногда студенты склонны к нарциссизму в своем поведении на страницах Facebook.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2015-09-17
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
рецензируемая статья
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1272
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 48, No 4 (2015); 199-208
Информационные технологии и средства обучения; Vol 48, No 4 (2015); 199-208
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 48, No 4 (2015); 199-208
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 48, No 4 (2015); 199-208
2076-8184
 
Language eng
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1272/945
 
Rights Copyright (c) 2015 Dave E. Marcial
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0