THE USE OF PROJECT ACTIVITIES IN THE CONTEXT OF THE APPLICATION OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES AT THE GEOGRAPHY LESSONS
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
THE USE OF PROJECT ACTIVITIES IN THE CONTEXT OF THE APPLICATION OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES AT THE GEOGRAPHY LESSONS
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ПРОЕКТНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В РАЗРЕЗЕ ПРИМЕНЕНИЯ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ НА ЗАНЯТИЯХ ГЕОГРАФИИ ВИКОРИСТАННЯ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В РОЗРІЗІ ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ЗАНЯТТЯХ ГЕОГРАФІЇ |
|
Creator |
Nadtoka, Oleksandr F.
Martyniuk, Tetiana S. |
|
Subject |
innovative technology; information and communication technologies; mini project; educational and research GIS model; teaching and training model
инновационные технологии; информационно-коммуникационные технологии; мини проект учебно-исследовательские геоинформационные модели; учебно-тренинговые модели інноваційні технології; інформаційно-комунікаційні технології; міні-проект; навчально-дослідницькі геоінформаційні моделі; навчально-тренінгові моделі |
|
Description |
The article highlights the use of the information environment in the project activities at the geography lessons. Attention is paid to innovative ICT component. The basic directions of using ICT at the geography lessons are highlighted. It is shown that a joint activity of students in the process of learning contributes to a key and objective (geographical) competence. The optimal combination of ICT and technology of mini-projects in the educational process are analyzed. The practical significance of this publication is to demonstrate the algorithm of using the project activity at the geography lessons and to point out the subject peculiarities of activity-based teaching.
В статье освещены вопросы использования информационной среды в процессе исполнения мини проектов на уроках географии. Уделено внимание инновационной составляющей ИКТ. Освещены основные направления применения ИКТ на занятиях географии. Показано, что совместная деятельность учащихся в процессе усвоения учебного материала способствует формированию ключевых и предметной (географической) компетенций. Проанализированы оптимальность совмещения ИКТ и технологи мини проектов в учебном процессе. Практическое значение данной публикации заключается в раскрытии алгоритма применения проектной деятельности на занятиях географии и выделение предметных особенностей обучения на деятельностной основе. У статті висвітлено питання використання інформаційного середовища в процесі проектної діяльності на заняттях географії. Приділено увагу інноваційній складовій ІКТ. Висвітлено основні напрямки застосування ІКТ на заняттях географії. Показано, що спільна діяльність учителя й учнів у процесі засвоєння навчального матеріалу сприяє формуванню ключових і предметної (географічної) компетентностей. Проаналізовано оптимальність поєднання ІКТ і технології міні-проектів у навчальному процесі. Практичне значення цієї публікації полягає у розкритті алгоритму застосування проектної діяльності на заняттях географії і виокремлення предметних особливостей навчання на діяльнісній основі. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2016-01-01
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion рецензована стаття — Peer-reviewed Article — рецензируемая статья — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1280
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 50, No 6 (2015); 71-85
Информационные технологии и средства обучения; Vol 50, No 6 (2015); 71-85 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 50, No 6 (2015); 71-85 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 50, No 6 (2015); 71-85 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1280/985
|
|
Rights |
Copyright (c) 2015 Oleksandr F. Nadtoka, Tetiana S. Martyniuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|