Запис Детальніше

METHODOLOGY OF LABORATORY- PRACTICAL LESSONS FROM THE COURSE: METHODICAL AND BIOLOGICAL PHYSICS ON THE BASIS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title METHODOLOGY OF LABORATORY- PRACTICAL LESSONS FROM THE COURSE: METHODICAL AND BIOLOGICAL PHYSICS ON THE BASIS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES
МЕТОДИКА ПРОВЕДЕНИЯ ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧЕСКИХ ЗАНЯТИЙ ПО КУРСУ «МЕДИЦИНСКАЯ И БИОЛОГИЧЕСКАЯ ФИЗИКА» НА ОСНОВЕ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ
МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З КУРСУ «МЕДИЧНА І БІОЛОГІЧНА ФІЗИКА» НА ОСНОВІ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
 
Creator Tkachenko, Yulia P.
 
Subject information and communication technologies; virtual laboratory practical work; physical model; model experiment
информационно-коммуникационные технологии; виртуальный лабораторный практикум; физическая модель; модельный эксперимент
інформаційно-комунікаційні технології; віртуальний лабораторний практикум; фізична модель; модельний експеримент
 
Description The article is devoted to the development of the comprehensive system and application of information and communication technologies during laboratory examination from the course: «Methodical and biological physics». Didactical principles on the basis of model experiments which presented in a form of demonstration and simulate programs as well as basic stage of the virtual interactive practical work «Methodical and biological physics» are proved. Groups of physics models separated according to the control and the subgroups according to the character of the computer course model are defined. Propounded virtual laboratory work: «Definition of blood viscosity» is proposed.
Статья посвящена разработке комплексной системы использования информационно-коммуникационных технологий при проведении лабораторно- практических занятий по курсу «Медицинская и биологическая физика». Обоснованы дидактические принципы постановки модельных экспериментов, представленных в виде демонстрационных и моделирующих программ, а также основные этапы построения виртуального интерактивного практикума «Медицинская и биологическая физика». Выделены группы физических моделей по способу управления и подгруппы по характеру управления учебной компьютерной моделью. Предложена виртуальная лабораторная работа «Определение вязкости крови».
Стаття присвячена розробці комплексної системи використання інформаційно-комунікаційних технологій при проведенні лабораторно-практичних занять з курсу «Медична і біологічна фізика». Обґрунтовано дидактичні засади постановки модельних експериментів представлених у вигляді демонстраційних і моделюючих програмам, а також основні етапи побудови віртуального інтерактивного практикуму «Медична і біологічна фізика». Виокремлено групи фізичних моделей за способом керування та підгрупи за характером керування навчальною комп’ютерною моделлю. Запропоновано віртуальну лабораторну роботу «Визначення в’язкості крові». 
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-05-24
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/422
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 22, No 2 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 22, No 2 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 22, No 2 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 22, No 2 (2011)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/422/399
 
Rights Copyright (c) 2011 Yulia P. Tkachenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0