METHODOLOGY OF LABORATORY- PRACTICAL LESSONS FROM THE COURSE: METHODICAL AND BIOLOGICAL PHYSICS ON THE BASIS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
METHODOLOGY OF LABORATORY- PRACTICAL LESSONS FROM THE COURSE: METHODICAL AND BIOLOGICAL PHYSICS ON THE BASIS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES
МЕТОДИКА ПРОВЕДЕНИЯ ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧЕСКИХ ЗАНЯТИЙ ПО КУРСУ «МЕДИЦИНСКАЯ И БИОЛОГИЧЕСКАЯ ФИЗИКА» НА ОСНОВЕ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З КУРСУ «МЕДИЧНА І БІОЛОГІЧНА ФІЗИКА» НА ОСНОВІ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ |
|
Creator |
Tkachenko, Yulia P.
|
|
Subject |
information and communication technologies; virtual laboratory practical work; physical model; model experiment
информационно-коммуникационные технологии; виртуальный лабораторный практикум; физическая модель; модельный эксперимент інформаційно-комунікаційні технології; віртуальний лабораторний практикум; фізична модель; модельний експеримент |
|
Description |
The article is devoted to the development of the comprehensive system and application of information and communication technologies during laboratory examination from the course: «Methodical and biological physics». Didactical principles on the basis of model experiments which presented in a form of demonstration and simulate programs as well as basic stage of the virtual interactive practical work «Methodical and biological physics» are proved. Groups of physics models separated according to the control and the subgroups according to the character of the computer course model are defined. Propounded virtual laboratory work: «Definition of blood viscosity» is proposed.
Статья посвящена разработке комплексной системы использования информационно-коммуникационных технологий при проведении лабораторно- практических занятий по курсу «Медицинская и биологическая физика». Обоснованы дидактические принципы постановки модельных экспериментов, представленных в виде демонстрационных и моделирующих программ, а также основные этапы построения виртуального интерактивного практикума «Медицинская и биологическая физика». Выделены группы физических моделей по способу управления и подгруппы по характеру управления учебной компьютерной моделью. Предложена виртуальная лабораторная работа «Определение вязкости крови». Стаття присвячена розробці комплексної системи використання інформаційно-комунікаційних технологій при проведенні лабораторно-практичних занять з курсу «Медична і біологічна фізика». Обґрунтовано дидактичні засади постановки модельних експериментів представлених у вигляді демонстраційних і моделюючих програмам, а також основні етапи побудови віртуального інтерактивного практикуму «Медична і біологічна фізика». Виокремлено групи фізичних моделей за способом керування та підгрупи за характером керування навчальною комп’ютерною моделлю. Запропоновано віртуальну лабораторну роботу «Визначення в’язкості крові». |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-05-24
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/422
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 22, No 2 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 22, No 2 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 22, No 2 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 22, No 2 (2011) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/422/399
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Yulia P. Tkachenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|