STUDY OF PROBLEM OF TECHNOLOGICAL PROGRESS INFLUENCE ON CONSCIOUSNESS OF JUNIOR PUPILS LIVING IN MOUNTAIN ENVIRONMENT
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
STUDY OF PROBLEM OF TECHNOLOGICAL PROGRESS INFLUENCE ON CONSCIOUSNESS OF JUNIOR PUPILS LIVING IN MOUNTAIN ENVIRONMENT
ИЗУЧЕНИЕ ПРОБЛЕМЫ ВЛИЯНИЯ ТЕХНОЛОГИЧЕСКОГО ПРОГРЕССА НА СОЗНАНИЕ УЧАЩИХСЯ МЛАДШЕГОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА, КОТОРЫЕ ПРОЖИВАЮТ В ГОРНОЙ СРЕДЕ ВИВЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ ВПЛИВУ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОГРЕСУ НА СВІДОМІСТЬ УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ, ЩО ПРОЖИВАЮТЬ У ГІРСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ |
|
Creator |
Khimchuk, Liliana I.
|
|
Subject |
computer network; Internet; Internet-addiction telemaniya; Cyber-space; the Internet-addikt
компьютерные сети; Интернет; Интернет-зависимость; Телемания; «кибер-пространство»; «Интернет-аддикт» комп’ютерні мережі; Інтернет; Інтернет-залежність; телеманія; кібер-простір; Інтернет-аддікт |
|
Description |
The theoretical review of current research problems of mutual technologization of our society and the specifics of the special nature of the ethnic mountainous environment where primary school pupils live and their information security is presented in the article. Regularities and features of the phenomenon are analyzed. It is pointed out the basic concepts of the problem: «cyber-spacе», the «Internet-addikt», «telemaniya», «Internet-dependence» and their formation mechanisms. It is shown the level of parents knowledge about consequences after TV and computer using.
В статье изложен теоретический обзор современных исследований проблемы взаимовлияния технологизации общества и специфики особой природно-этнической горной среды, в которой находятся учащиеся младшего школьного возраста, обеспечение информационной безопасности школьников. Проанализированы закономерности и особенности этого феномена. Выделено основные понятия этой проблемы: «кибер-пространство», «Интернет-аддикт», «Телемания», «Интернет- зависимость» и механизмы их возникновения. Выяснен уровень информированности родителей о последствиях пользования телевизором и компьютером. У статті викладено теоретичний огляд сучасних досліджень проблеми взаємовпливу технологізації нашого суспільства і специфіки особливого природно-етнічного гірського середовища, у якому перебувають учні молодшого шкільного віку, забезпечення інформаційної безпеки школярів. Проаналізовано закономірності й особливості цього феномену. Вирізнено основні поняття означеної проблеми: «кібер-простір», «Інтернет-аддікт», «телеманія», «Інтернет-залежність» і механізми їх виникнення. З’ясовано рівень інформованості батьків про наслідки користування телевізором і комп'ютером. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-07-04
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/480
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 23, No 3 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 23, No 3 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 23, No 3 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 23, No 3 (2011) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/480/414
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Liliana I. Khimchuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|