FEATURES OF RESEARCH APPROACHES OF PUPILS’ PERSONAL QUALITIES OF BASIC SCHOOL PRE-PROFILE TRAINING WITH STUDYING OF NATURAL CYCLE SUBJECTS
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
FEATURES OF RESEARCH APPROACHES OF PUPILS’ PERSONAL QUALITIES OF BASIC SCHOOL PRE-PROFILE TRAINING WITH STUDYING OF NATURAL CYCLE SUBJECTS
ОСОБЕННОСТИ НАПРАВЛЕНИЙ ИССЛЕДОВАНИЯ ЛИЧНОСТНЫХ КАЧЕСТВ УЧЕНИКОВ ДОПРОФИЛЬНЫХ КЛАССОВ ОСНОВНОЙШКОЛЫ С ИЗУЧЕНИЕМ ПРЕДМЕТОВ ЕСТЕСТВЕННОГО ЦИКЛА ОСОБЛИВОСТІ НАПРЯМКІВ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБИСТІСНИХ ЯКОСТЕЙ УЧНІВ ДОПРОФІЛЬНИХ КЛАСІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ З ВИВЧЕННЯМ ПРЕДМЕТІВ ПРИРОДНИЧОГО ЦИКЛУ |
|
Creator |
Bisirkin, Petro M.
|
|
Subject |
pre-profile training, information and communication technologies; student personal qualities; learning process; social environment
допрофильное обучение; информационно- коммуникационные технологии; личностные качества ученика; учебный процесс; социальная среда допрофільне навчання; інформаційно-комунікаційні технології; особистісні якості учня; навчальний процес; соціальне середовище |
|
Description |
Investigation of the use of ICT in pre-profile training with studying the natural cycle subjects is caused by the need to consider several aspects of the dynamic environments in which the student is in both environments - learning and external social ones. Considering the multi aspect of the problem, it is clarified that its substantial components can be: readiness for work, social adaptation, self-estimation, the self-expression, different types of behaviour, thinking, process of formation and development of the person, and also such elements as formation of an active labour position, professional consciousness and readiness for a profession choice.
Исследование использования ИКТ в условиях предпрофильного обучения в классах с изучением предметов естественного цикла обусловлено необходимостью учета ряда аспектов динамических сред, в которых находится ученик – как в учебной, так и внешней социальной. Учитывая многоаспектность рассмотрения данной проблемы, ее содержательными компонентами могут быть готовность к труду, социальная адаптация, самооценка, самовыражение, разные типы поведения, мышления, процесс формирования и развития личности, а также такие элементы как формирование активной трудовой позиции, профессионального самосознания и готовности к выбору профессии. Дослідження використання ІКТ в умовах допрофільного навчання в класах із вивченням предметів природничого циклу обумовлено необхідністю врахування низки аспектів динамічних середовищ, у яких перебуває учень – як навчальному, так і зовнішньому соціальному. Враховуючи багатоаспектність розгляду даної проблеми її змістонаповнюючими компонентами, можуть бути готовність до праці, соціальна адаптація, самооцінка, самовираження, різні типи поведінки, мислення, процес формування і розвитку особистості, а також такі окремі важливі елементи як формування активної трудової позиції, професійної самосвідомості та готовності до вибору професії. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-01-11
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/598
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 26, No 6 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 26, No 6 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 26, No 6 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 26, No 6 (2011) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/598/471
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Petro M. Bisirkin
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|