Запис Детальніше

FEATURES OF RESEARCH APPROACHES OF PUPILS’ PERSONAL QUALITIES OF BASIC SCHOOL PRE-PROFILE TRAINING WITH STUDYING OF NATURAL CYCLE SUBJECTS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title FEATURES OF RESEARCH APPROACHES OF PUPILS’ PERSONAL QUALITIES OF BASIC SCHOOL PRE-PROFILE TRAINING WITH STUDYING OF NATURAL CYCLE SUBJECTS
ОСОБЕННОСТИ НАПРАВЛЕНИЙ ИССЛЕДОВАНИЯ ЛИЧНОСТНЫХ КАЧЕСТВ УЧЕНИКОВ ДОПРОФИЛЬНЫХ КЛАССОВ ОСНОВНОЙШКОЛЫ С ИЗУЧЕНИЕМ ПРЕДМЕТОВ ЕСТЕСТВЕННОГО ЦИКЛА
ОСОБЛИВОСТІ НАПРЯМКІВ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБИСТІСНИХ ЯКОСТЕЙ УЧНІВ ДОПРОФІЛЬНИХ КЛАСІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ З ВИВЧЕННЯМ ПРЕДМЕТІВ ПРИРОДНИЧОГО ЦИКЛУ
 
Creator Bisirkin, Petro M.
 
Subject pre-profile training, information and communication technologies; student personal qualities; learning process; social environment
допрофильное обучение; информационно- коммуникационные технологии; личностные качества ученика; учебный процесс; социальная среда
допрофільне навчання; інформаційно-комунікаційні технології; особистісні якості учня; навчальний процес; соціальне середовище
 
Description Investigation of the use of ICT in pre-profile training with studying the natural cycle subjects is caused by the need to consider several aspects of the dynamic environments in which the student is in both environments - learning and external social ones. Considering the multi aspect of the problem, it is clarified that its substantial components can be: readiness for work, social adaptation, self-estimation, the self-expression, different types of behaviour, thinking, process of formation and development of the person, and also such elements as formation of an active labour position, professional consciousness and readiness for a profession choice.
Исследование использования ИКТ в условиях предпрофильного обучения в классах с изучением предметов естественного цикла обусловлено необходимостью учета ряда аспектов динамических сред, в которых находится ученик – как в учебной, так и внешней социальной. Учитывая многоаспектность рассмотрения данной проблемы, ее содержательными компонентами могут быть готовность к труду, социальная адаптация, самооценка, самовыражение, разные типы поведения, мышления, процесс формирования и развития личности, а также такие элементы как формирование активной трудовой позиции, профессионального самосознания и готовности к выбору профессии.
Дослідження використання ІКТ в умовах допрофільного навчання в класах із вивченням предметів природничого циклу обумовлено необхідністю врахування низки аспектів динамічних середовищ, у яких перебуває учень – як навчальному, так і зовнішньому соціальному. Враховуючи багатоаспектність розгляду даної проблеми її змістонаповнюючими компонентами, можуть бути готовність до праці, соціальна адаптація, самооцінка, самовираження, різні типи поведінки, мислення, процес формування і розвитку особистості, а також такі окремі важливі елементи як формування активної трудової позиції, професійної самосвідомості та готовності до вибору професії.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2012-01-11
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/598
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 26, No 6 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 26, No 6 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 26, No 6 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 26, No 6 (2011)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/598/471
 
Rights Copyright (c) 2012 Petro M. Bisirkin
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0