CLASSIFICATION AND COMPUTER SIMULATION OF CONSTRUCTIVE PROBLEM IN THE PLANE GEOMETRY: METHOD OF CIRCLES
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
CLASSIFICATION AND COMPUTER SIMULATION OF CONSTRUCTIVE PROBLEM IN THE PLANE GEOMETRY: METHOD OF CIRCLES
ТИПИЗАЦИЯ И КОМПЬЮТЕРНОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ КОНСТРУКТИВНЫХ ЗАДАЧ ПЛАНИМЕТРИИ: МЕТОД ОКРУЖНОСТЕЙ ТИПІЗАЦІЯ І КОМП’ЮТЕРНЕ МОДЕЛЮВАННЯ КОНСТРУКТИВНИХ ЗАДАЧ ПЛАНІМЕТРІЇ: МЕТОД КІЛ |
|
Creator |
Lenchuk, Ivan H.
Franovskyi, Anatolyii Ts. |
|
Subject |
method of circles; construction; constructive plane geometry; conjugation analysis;proactive approach; modeling; educational software; typing
метод окружностей; построение; конструктивная планиметрия; сопряжения; анализ; деятельный подход; моделирование; педагогические программные средства; типизация метод кіл; побудова; конструктивна планіметрія; спряження; аналіз; діяльнісний підхід; моделювання; педагогічні програмні засоби; типізація |
|
Description |
Presented article concerns construction problems in plane geometry. Solved the problem of the formation of students' stereotypes efficient, economical in time visual representation of algorithms for solving problems on the modern computer screens. Used universal author’s method of fragmented typing tasks on the method of circles. Allocated rod-type problem with its subsequent filling with ingredients. Previously developed educational software (partially, GeoGebra) ensure optimal realization of the construction. Their dynamic characteristics and constructive capabilities - quality visual- shaped stages of "evidence" and "research".
Представленная статья касается задач на построение в планиметрии. Раскрыто проблему становления у учащихся стереотипов эффективного, экономного во времени визуального представления на экранах современных компьютеров алгоритмов решения задач. Использован универсальный авторский прием фрагментарной типизации задач на метод окружностей. Выделены стержневые задачи типа с последующим его наполнением составляющими. Ранее разработанные педагогические программные средства (частично, GeoGebra) гарантируют оптимальную реализацию хода построений. Их динамические характеристики и конструктивные возможности – качественное наглядно-образное проведения этапов «доказательство» и « исследование». Презентована стаття стосується задач на побудову у планіметрії. Розкрито проблему становлення, в тих хто вчиться стереотипів, ефективного, економного в часі візуального представлення на екранах сучасних комп’ютерів алгоритмів їх розв’язання. Використано універсальний авторський прийом фрагментарної типізації задач на метод кіл. Вирізнено стержневі задачі типу з наступним його наповненням складовими. Раніше розроблені педагогічні програмні засоби (частково, GeoGebra) гарантують оптимальну реалізацію ходу побудов. Їх динамічні характеристики і конструктивні можливості – якісне наочно-образне проведення етапів «доведення» і «дослідження». |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2014-02-10
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/974
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 39, No 1 (2014); 125-140
Информационные технологии и средства обучения; Vol 39, No 1 (2014); 125-140 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 39, No 1 (2014); 125-140 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 39, No 1 (2014); 125-140 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/974/728
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 Ivan H. Lenchuk, Anatolyii Ts. Franovskyi
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|