TUTOR’S FUNCTIONAL RESPONSIBILITIES OF PUPILS DISTANCE LEARNING
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
TUTOR’S FUNCTIONAL RESPONSIBILITIES OF PUPILS DISTANCE LEARNING
ФУНКЦИОНАЛЬНЫЕ ОБЯЗАННОСТИ ТЬЮТОРА СЕТЕВОГО ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ ШКОЛЬНИКОВ ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОБОВ’ЯЗКИ ТЬЮТОРА МЕРЕЖЕВОГО ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ |
|
Creator |
Derba, Tamara O.
|
|
Subject |
distance learning; tutor; functional responsibilities; distance course; Internet technologies
дистанционное обучение; тьютор; функциональные обязанности, дистанционный курс; Интернет-технологии дистанційне навчання; тьютор; функціональні обов’язки; дистанційний курс; Інтернет-технології |
|
Description |
In the article it is considered an urgency in scientific terminology of the term "tutor" according to occurrence of a new profession in education system of Ukraine that is caused by a modern level of information society development. Existing examples of educational institutions which today prepare tutors are considered. Necessity of modeling of network interaction, the organization of educational "distance" conferences during preparation of tutors is conditioned. In the article functional responsibilities of the tutor are defined. Specificity of distance learning which forms the especial requirements to the tutor different from the requirements to the usual teacher is analysed.
В статье рассмотрено актуальность появления в научной терминологии термина «тьютор» соответственно возникновению новой профессии в системе образования Украины, что обусловлено современным уровнем развития информационного общества. Рассмотрены существующие примеры учебных заведений, которые сегодня готовят тьюторов. Обусловлена необходимость моделирования сетевого взаимодействия, организации учебных «дистанционных» конференций во время подготовки тьюторов. В статье определены функциональные обязанности тьютора. Проанализирована специфика дистанционного обучения, которая формирует к тьютору особенные требования, отличные от требований к обычному преподавателю. У статті розглянуто актуальність появи в науковій термінології терміну «тьютор» відповідно до виникнення нової професії у системі освіти України, що зумовлено сучасним рівнем розвитку інформаційного суспільства. Розглянуто існуючі приклади навчальних закладів, які сьогодні готують тьюторів. Обумовлена необхідність моделювання мережевої взаємодії, організації навчальних «дистанційних» конференцій в ході підготовки тьюторів. У статті визначено функціональні обов’язки тьютора. Проаналізовано специфіку дистанційного навчання, яка формує до тьютора особливі вимоги, відмінні від вимог до звичайного викладача. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-02-15
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/348
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 19, No 5 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 19, No 5 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 19, No 5 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 19, No 5 (2010) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/348/309
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Tamara O. Derba
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|