Запис Детальніше

METHODS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES USING AT LABORATORY AND PRACTICAL LESSONS OF SCIENCE OF LAW

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title METHODS OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES USING AT LABORATORY AND PRACTICAL LESSONS OF SCIENCE OF LAW
МЕТОДИКА ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННО- КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ НА ЛАБОРАТОРНО- ПРАКТИЧЕСКИХ ЗАНЯТИЯХ ПО ПРАВОВЕДЕНИЮ
МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТТЯХ З ПРАВОЗНАВСТВА
 
Creator Netyosov, Sergiy I.
 
Subject programmatic and pedagogical means; pedagogical tool; laboratory and practical exercises; diagrams; tables; presentation; graphic; schematic model of visual schematic model; competence
программно-педагогическое средство; лабораторно- практическое занятие; схема; таблица; презентация; графически-схематическая модель; визуально-схематическая модель; компетентность
програмно-педагогічний засіб; лабораторно-практичне заняття; схема; таблиця; презентація; графічно-схематична модель; візуально-схематична модель; компетентність
 
Description Relevance of the article is determined by the need to develop methods of using ICT in humanities subjects in the information society. The purpose is to analyse the results of programmatic and pedagogical means (PPM ) on science of Law which are announced in Ukraine and consider methodological approaches to work with diagrams, spreadsheets, presentations, models and other laboratory-practical classes (LPС) with the use of ICT. It is proved that the systematic use of PPT and author’s teaching materials raises the level of self-dependent work of adolescents, individual and cooperative learning, the ability to structure the learning material, it solves legal problems, and develops skills of students’ work with text and graphics editors, it contributes to the conscious mastering of knowledge by students. Using of the mentioned materials is an important factor of influence on the formation of competencies of students, establishment of sense of justice as a component of the worldview of the personality.
Актуальность статьи определяется необходимостью разработки методики использования ИКТ на предметах гуманитарного цикла в условиях становления информационного общества. Цель – осуществить анализ анонсированных в Украине программно-педагогических средств (ППС) по правоведению и рассмотреть методические подходы к работе со схемами, таблицами, презентациями, моделями и др. на лабораторно-практических занятиях (ЛПЗ) с использованием ИКТ. Доказано, что системное использование ППС и авторских методических разработок поднимает на новый уровень самостоятельную работу подростков, индивидуальное и кооперативное обучение, умение структурировать учебный материала, решать юридические задачи, развивает навыки работы учащихся с текстовыми и графическими редакторами, способствует сознательному усвоению знаний школьниками. Использование указанных материалов – важный фактор влияния на формирование компетентностей учащихся, становления правосознания как составляющей мировоззрения личности.
Актуальність статті визначена необхідністю розробки методики використання ІКТ на предметах гуманітарного циклу в умовах становлення інформаційного суспільства. Мета – здійснити аналіз анонсованих в Україні програмно-педагогічних засобів (ППЗ) з правознавства і розглянути методичні підходи до роботи зі схемами, таблицями, презентаціями, моделями тощо на лабораторно-практичних заняттях (ЛПЗ) із використанням ІКТ. Доведено, що системне використання ППЗ і авторських методичних розробок піднімає на новий рівень самостійну роботу підлітків, індивідуальне і кооперативне навчання, уміння структурувати навчальний матеріал і розв’язувати юридичні задачі, розвиває навички учнів працювати з текстовими і графічними редакторами, сприяє свідомому засвоєнню знань школярами. Використання вказаних матеріалів – значний фактор впливу на формування компетентностей учнів, становлення правосвідомості як складової світогляду особистості.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-12-03
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/549
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 25, No 5 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 25, No 5 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 25, No 5 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 25, No 5 (2011)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/549/444
 
Rights Copyright (c) 2011 Sergiy I. Netyosov
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0