Запис Детальніше

INFORMATION AND COMMUNICATION COMPETENCE OF THE GENERAL SECONDARY EDUCATION PUPILS AS A SUBJECT OF MONITORING: INTERNATIONAL AND UKRAINIAN EXPERIENCE

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title INFORMATION AND COMMUNICATION COMPETENCE OF THE GENERAL SECONDARY EDUCATION PUPILS AS A SUBJECT OF MONITORING: INTERNATIONAL AND UKRAINIAN EXPERIENCE
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ УЧЕНИКОВ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ КАК ПРЕДМЕТ МОНИТОРИНГА: МЕЖДУНАРОДНЫЙ И УКРАИНСКИЙ ОПЫТ
ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЯК ПРЕДМЕТ МОНІТОРІНГУ: МІЖНАРОДНИЙ ТА УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД
 
Creator Hrytsenchuk, Olena O.
 
Subject information and communication competence; pupils’ IC-competence; monitoring; general secondary education
информационно-коммуникационная компетентность; ИК-компетентность учащихся; мониторинг; общее среднее образование
інформаційно-комунікаційна компетентність; ІК-компетентність учнів; моніторинг ІК -компетентності; загальна середня освіта
 
Description The article deals with the analysis of the problem of information and communication competence (IC-competence) of secondary school students in the aspect of quality monitoring in Ukraine and abroad; the results of domestic and foreign experience studies mainly concerning ONDP, European Commission, the International Association for the Evaluation of Educational Achievement as well as the monitoring studies of IС-competencies of students’ identified characteristics, general trends and future development.
В статье представлен анализ проблемы информационно-коммуникационной компетентности (ИК-компетентности) учащихся общеобразовательных школ в аспекте мониторинга в зарубежных странах и в Украине на современном этапе, освещены результаты исследования отечественного и зарубежного опыта международных организаций ПРООН, Европейского Комиссии, Международной ассоциации оценивания знаний по мониторинговым исследованям ИК-компетентностей учащихся, определены особенности, общие тенденции и перспективные пути развития.
У статті подано аналіз проблеми моніторингу інформаційно-комунікаційної компетентності (ІК-компетентності) учнів загальноосвітніх навчальних закладів у зарубіжних країнах та в Україні на сучасному етапі та висвітлено результати дослідження вітчизняного і зарубіжного досвіду, міжнародних організацій ПРООН, Ради Європи, Європейської Комісії, Міжнародної асоціації оцінювання навчальних досягнень (IEA - The International Association for the Evaluation of Educational Achievement) щодо моніторингових досліджень ІК-компетентностей учнів, визначено особливості, загальні тенденції та перспективні шляхи розвитку. 
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2012-11-07
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


рецензована стаття

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/606
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 31, No 5 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 31, No 5 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 31, No 5 (2012)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 31, No 5 (2012)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/606/558
 
Rights Copyright (c) 2012 Olena O. Hrytsenchuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0