INFORMATION AND COMMUNICATION COMPETENCE OF THE GENERAL SECONDARY EDUCATION PUPILS AS A SUBJECT OF MONITORING: INTERNATIONAL AND UKRAINIAN EXPERIENCE
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
INFORMATION AND COMMUNICATION COMPETENCE OF THE GENERAL SECONDARY EDUCATION PUPILS AS A SUBJECT OF MONITORING: INTERNATIONAL AND UKRAINIAN EXPERIENCE
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ УЧЕНИКОВ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ КАК ПРЕДМЕТ МОНИТОРИНГА: МЕЖДУНАРОДНЫЙ И УКРАИНСКИЙ ОПЫТ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЯК ПРЕДМЕТ МОНІТОРІНГУ: МІЖНАРОДНИЙ ТА УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД |
|
Creator |
Hrytsenchuk, Olena O.
|
|
Subject |
information and communication competence; pupils’ IC-competence; monitoring; general secondary education
информационно-коммуникационная компетентность; ИК-компетентность учащихся; мониторинг; общее среднее образование інформаційно-комунікаційна компетентність; ІК-компетентність учнів; моніторинг ІК -компетентності; загальна середня освіта |
|
Description |
The article deals with the analysis of the problem of information and communication competence (IC-competence) of secondary school students in the aspect of quality monitoring in Ukraine and abroad; the results of domestic and foreign experience studies mainly concerning ONDP, European Commission, the International Association for the Evaluation of Educational Achievement as well as the monitoring studies of IС-competencies of students’ identified characteristics, general trends and future development.
В статье представлен анализ проблемы информационно-коммуникационной компетентности (ИК-компетентности) учащихся общеобразовательных школ в аспекте мониторинга в зарубежных странах и в Украине на современном этапе, освещены результаты исследования отечественного и зарубежного опыта международных организаций ПРООН, Европейского Комиссии, Международной ассоциации оценивания знаний по мониторинговым исследованям ИК-компетентностей учащихся, определены особенности, общие тенденции и перспективные пути развития. У статті подано аналіз проблеми моніторингу інформаційно-комунікаційної компетентності (ІК-компетентності) учнів загальноосвітніх навчальних закладів у зарубіжних країнах та в Україні на сучасному етапі та висвітлено результати дослідження вітчизняного і зарубіжного досвіду, міжнародних організацій ПРООН, Ради Європи, Європейської Комісії, Міжнародної асоціації оцінювання навчальних досягнень (IEA - The International Association for the Evaluation of Educational Achievement) щодо моніторингових досліджень ІК-компетентностей учнів, визначено особливості, загальні тенденції та перспективні шляхи розвитку. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2012-11-07
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — рецензована стаття — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/606
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 31, No 5 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 31, No 5 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 31, No 5 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 31, No 5 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/606/558
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Olena O. Hrytsenchuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|