USING INTERNET PORTAL E-OLIMP IN CONDUCTING CLASSES ON PROGRAMMING IN HIGHER EDUCATION
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
USING INTERNET PORTAL E-OLIMP IN CONDUCTING CLASSES ON PROGRAMMING IN HIGHER EDUCATION
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНТЕРНЕТ-ПОРТАЛА E-OLIMP ПРИ ПРОВЕДЕНИИ ЗАНЯТИЙ ПО ПРОГРАММИРОВАНИЮ В ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЯХ ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-ПОРТАЛУ E-OLIMP ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ З ПРОГРАМУВАННЯ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ |
|
Creator |
Vakaliuk, Tetiana А.
|
|
Subject |
problem with programming; web portal; information technology
задача по программированию; интернет-портал; информационные технологии задача з програмування; інтернет-портал; інформаційні технології |
|
Description |
On the basis of analysis of the legislation of Ukraine and the psychological and educational research literature it is shown that the use of information technologies in education is the leading approaches of activities. It is shown the main possibilities of E-olimp using by different types of users: regular user, group leader, as well as presented some possibilities for administrators and moderators of the site. Indicated an appropriate use of the Internet portal while teaching programming, as well as classroom and extracurricular modular examinations, tests and practical part of the exam.
В статье на основе анализа законодательной базы Украины и психолого-педагогической научной литературы показано, что использование информационных технологий в образовании является ведущим направлением деятельности. Показаны основные возможности использования Интернет-портала e-olimp различными видами пользователей: обычным пользователем, руководителем группы, а также приведены некоторые возможности администраторов и модераторов сайта. Указано, как целесообразно использовать данный Интернет-портал при проведении занятий по программированию, а также аудиторных и внеаудиторных модульных контрольных работ, зачетов и практической части экзаменов. У статті на основі аналізу законодавчої бази України і психолого-педагогічної наукової літератури показано, що використання інформаційних технологій у освіті є провідним напрямком діяльності. Показано основні можливості використання Інтернет-порталу e-olimp різними видами користувачів: звичайним користувачем, керівником групи, а також наведено деякі можливості адміністраторів і модераторів сайту. Вказано, як доцільно використовувати даний Інтернет-портал для проведення занять з програмування, а також аудиторних та позааудиторних модульних контрольних робіт, заліків та практичної частини іспитів. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2013-09-13
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/877
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 36, No 4 (2013); 84-97
Информационные технологии и средства обучения; Vol 36, No 4 (2013); 84-97 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 36, No 4 (2013); 84-97 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 36, No 4 (2013); 84-97 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/877/650
|
|
Rights |
Copyright (c) 2013 Tetiana А. Vakaliuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|