INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES AT THE MODERN STAGE OF EDUCATIONAL PROCESS
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES AT THE MODERN STAGE OF EDUCATIONAL PROCESS
СОВРЕМЕННЫЙ ЭТАП ОРГАНИЗАЦИИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА С УЧЕТОМ ОСОБЕННОСТЕЙ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ СУЧАСНИЙ ЕТАП ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ З УРАХУВАННЯМ ОСОБЛИВОСТЕЙ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЇ |
|
Creator |
Osobov, Ivan P.
|
|
Subject |
information and communication technologies; information technology; information technology training
информационно-коммуникационные технологии; информационная технология; информационные технологии обучения інформаційно-комунікаційні технології; інформаційна технологія; інформаційні технології навчання |
|
Description |
The paper focuses attention on the analysis of the role and place of the concept of "information and communication technologies" among the concepts related to technology training. In the article it is analyzed the aspects of nascence of the concept "Information and communication technologies", modern approaches to its identification. The author shows potential and possibility to use ICT at the modern stage of educational process. The paper analyzes the arsenal of modern information and communication technologies, their importance in the development of the potential of students. There are considered conditions of effective functioning of information and communication technologies in educational process. The author discusses possible directions of implementation of informatization in the educational process.
В статье проанализирована роль и место понятия «информационно-коммуникационные технологии» среди понятий, связанных с технологией обучения. Автор анализирует аспекты возникновения понятия «Информационно-коммуникационные технологии», современные подходы к его определению. Определены возможности использования ИКТ применительно к образовательному процессу. Дается характеристика средств ИКТ по способу их применения в образовательном процессе. В статье рассматриваются возможные направления внедрения ИКТ в учебный процесс, анализируются возможности влияния информационно-коммуникационных технологий на процесс формирования современного образовательного процесса. У статті проаналізовано взаємозв'язок, місце та роль поняття «інформаційно-комунікаційні технології» серед понять, пов'язаних з технологією навчання. Автор аналізує аспекти виникнення поняття «Інформаційно-комунікаційні технології», сучасні підходи щодо його визначення. Визначено здатність використання ІКТ у навчально-виховному процесі. Подано характеристику засобів ІКТ за способом їх використання в освітньому процесі. У статті розглядаються можливі напрями впровадження засобів ІКТ в навчальний процес, аналізується вплив інформаційно-комунікаційних технологій на процес формування сучасного освітнього процесу. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2014-05-26
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1030
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 41, No 3 (2014); 101-107
Информационные технологии и средства обучения; Vol 41, No 3 (2014); 101-107 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 41, No 3 (2014); 101-107 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 41, No 3 (2014); 101-107 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1030/787
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 Ivan P. Osobov
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|