Запис Детальніше

ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ: ВИТОКИ

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ХМАРНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ: ВИТОКИ
ОБЛАЧНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ОБУЧЕНИЯ: ПРОИСХОЖДЕНИЕ
THE CLOUD TECHNOLOGIES OF LEARNING: ORIGIN
 
Creator Markova, Oksana M.
Semerikov, Serhiy O.
Striuk, Andrii M.
 
Subject комп’ютерна послуга; комунальні обчислення; хмарні технології; хмарні технології навчання
компьютерная услуга; коммунальные вычисления; облачные технологии; облачные технологии обучения
computer utility; utility computing; cloud computing; cloud technologies of learning
 
Description Метою дослідження є розгляд еволюції концепції комп’ютерної послуги у роботах зарубіжних дослідників 1959–66 рр. Уперше введено у вітчизняний науковий обіг результати А. О. Манна й розширено огляд результатів Д. Ф. Паркхілла щодо концепції комп’ютерної (інформаційної) послуги. Доведено функціональну ідентичність концепції комп’ютерної і хмарної послуги, уточнено першоджерела моделей надання хмарних послуг. Наведено трактування поняття «хмарні технології навчання». Зроблено висновок про неперервність розвитку хмарних технологій за останні 55 років і їх зв’язок із розвитком ІКТ у цілому. Результати дослідження надають можливість визначити перспективи розвитку хмарних технологій у цілому і хмарних технологій навчання зокрема.
Целью исследования является рассмотрение эволюции концепции компьютерной услуги в работах зарубежных исследователей 1959–66 гг. Впервые введены в отечественный научный оборот результаты А. О. Манна и расширен обзор результатов Д. Ф. Паркхилла по концепции компьютерной (информационной) услуги. Доказана функциональная идентичность концепции компьютерной и облачной услуги, уточнено первоисточники моделей предоставления облачных услуг. Приведена трактовка понятия «облачные технологии обучения». Сделан вывод о непрерывности развития облачных технологий за последние 55 лет и их связь с развитием ИКТ в целом. Результаты исследования дают возможность определить перспективы развития облачных технологий в целом и облачных технологий обучения в частности.
The research goal is to investigate the evolution of the concept of utility computing in the works of foreign researchers in the years 1959-1966. First the A. O. Mann’s results and expanded overview of the D. F. Parkhill’s results on the concept of computer (information) utility were introduced in the domestic scientific circulation. Functionally identity of the computer utility and cloud computing concepts was proved, as well as refined the primary sources of cloud service models. There was proposed the interpretation of the “cloud technologies of learning” concept. Continuity of the development of cloud technologies over the past 55 years and their relationship with the development of ICT in general was concluded. The research results make it possible to determine the prospects of the development of cloud computing in general and cloud technologies of learning in particular.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2015-04-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
рецензируемая статья
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1234
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 46, No 2 (2015); 29-44
Информационные технологии и средства обучения; Vol 46, No 2 (2015); 29-44
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 46, No 2 (2015); 29-44
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 46, No 2 (2015); 29-44
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1234/916
 
Rights Copyright (c) 2015 Oksana M. Markova, Serhiy O. Semerikov, Andrii M. Striuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0