VIRTUAL CLASS AS THE COMPUTER-FOCUSED EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOR THE TEACHER OF EDUCATIONAL ESTABLISHMEN
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
VIRTUAL CLASS AS THE COMPUTER-FOCUSED EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOR THE TEACHER OF EDUCATIONAL ESTABLISHMEN
ВІРТУАЛЬНИЙ КЛАС ЯК КОМП’ЮТЕРНО-ОРІЄНТОВНЕ НАВЧАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ВЧИТЕЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ VIRTUAL CLASS AS THE COMPUTER-FOCUSED EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOR THE TEACHER OF EDUCATIONAL ESTABLISHMENT ВИРТУАЛЬНЫЙ КЛАСС КАК КОМПЬЮТЕРНО-ОРИЕНТИРОВАННАЯ УЧЕБНАЯ СРЕДА УЧИТЕЛЯ СРЕДНЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО УЧЕБНОГО ЗАВЕДЕНИЯ |
|
Creator |
Lytvynova, Svitlana G.
|
|
Subject |
virtual class; computer-focused educational environment; ICT; conference; web-conference; individual studies
віртуальний клас; комп’ютерно-орієнтоване навчальне середовище; ІКТ; конференц-зв’язок; веб-конференція; індивідуальне навчання virtual class, computer-focused educational environment, ICT, conference, web-conference, individual studies виртуальный класс; компьютерно-ориенторованная учебная среда; ИКТ; конференц-связь; веб-конференция; индивидуальное обучение |
|
Description |
In the article the problem of modernization of pupils’ individual training by the means of modern computer-focused educational environment is considered. There are presented criteria to define the ICT-competence level of the teachers working in a virtual class, as well as, are described six levels of ICT-competence, namely: "know", “minimum base”, "base", "deepened", "research", "expert". It is presented the model of integration of a virtual class in teaching and educational process, features of virtual training are defined, the technology of a conference which is a base of a virtual class functioning is described, the analysis of traditional, distance learning and learning in a virtual class is analized. In the article the research of a virtual class as computer-focused educational environment is presented.
У статті піднімається проблема модернізації індивідуального навчання учнів сучасними засобами комп’ютерно-орієнтовного навчального середовища. Надаються критерії визначення рівня ІКТ-компетентності вчителів-предметників, які працюють з віртуальним класом, описується модель інтеграції віртуального класу у навчально-виховний процес. У роботі представлено дослідження віртуального класу як комп’ютерно-орієнтовного навчального середовища. In the article the problem of modernization of individual studies of students rises by modern facilities of computer-reference educational environment. The criteria of determination of level of ІКТ-компетентності of teachers-предметників which work with a virtual class are given, the model of integration of virtual class is described in an educational-educate process. Research of virtual class is in-process presented as a computer-reference educational environment. В статье поднимается проблема модернизации индивидуального обучения учеников современными средствами компьютерно-ориентированной учебной среды. Предоставляются критерии определения уровня ИКТ-компетентности учителей- предметников, которые работают с виртуальным классом, описаны шесть уровней ИКТ-компетентности, а именно «имеет представление», «минимальный базовый», «базовый», «углубленный», «исследовательский», «эксперт». Описывается модель интеграции виртуального класса в учебно-воспитательный процесс, определены признаки виртуального обучения, описана технология конференц-связи, которая является основой функционирования виртуального класса, проведен анализ традиционного, дистанционного обучения и обучения в виртуальном классе. В работе представлено исследование виртуального класса как компьютерно-ориентированной учебной среды. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2011-05-04
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/331
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 22, No 2 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 22, No 2 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 22, No 2 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 22, No 2 (2011) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/331/387
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Svitlana G. Lytvynova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|