E-LEARNING TOOLS: STRUCTURE, CONTENT, CLASSIFICATION
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
E-LEARNING TOOLS: STRUCTURE, CONTENT, CLASSIFICATION
ЭЛЕКТРОННЫЕ СРЕДСТВА ОБУЧЕНИЯ: СТРУКТУРА, СОДЕРЖАНИЕ, КЛАССИФИКАЦИЯ ЕЛЕКТРОННІ ЗАСОБИ НАВЧАННЯ: СТРУКТУРА, ЗМІСТ, КЛАСИФІКАЦІЯ |
|
Creator |
Loboda, Yuliya H.
|
|
Subject |
learning tools; e-learning tools; classification; didactic principles
средства обучения; электронные средства обучения; классификация; дидактические принципы засоби навчання; електронні засоби навчання; класифікація; дидактичні принципи; підготовка майбутніх інженерів; комп'ютерно-інтегровані технології |
|
Description |
The article analyses the problems of organization of educational process with use of electronic means of education. Specifies the definition of "electronic learning", their structure and content. Didactic principles are considered, which are the basis of their creation and use. Given the detailed characteristics of e-learning tools for methodological purposes. On the basis of the allocated pedagogical problems of the use of electronic means of education presented and complemented by their classification, namely the means of theoretical and technological training, means of practical training, support tools, and comprehensive facilities.
В статье проанализированы проблемы организации учебного процесса с использованием электронных средств обучения. Уточняется дефиниция "электронные средства обучения", их структура и содержание. Рассматриваются дидактические принципы, которые положены в основу их создания и применения. Дана подробная характеристика электронных средств обучения по методическому назначению. На основании выделенных педагогических задач использования электронных средств обучения представлена и дополнена их классификация, а именно: средства теоретической и технологической подготовки, средства практической подготовки, вспомогательные средства, комплексные средства. У статті проаналізовано проблеми організації навчального процесу з використанням електронних засобів навчання. Уточнюється дефініція електронних засобів навчання, їх структура і зміст. Розглядаються дидактичні принципи, які покладені в основу їх створення і застосовування. Детально охарактеризовані електронні засоби навчання за методичним призначенням. На підставі виділених педагогічних завдань використання електронних засобів навчання представлена і доповнена їх класифікація, а саме, засоби теоретичної і технологічної підготовки, засоби практичної підготовки, допоміжні засоби, комплексні засоби. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-05-03
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/649
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 28, No 2 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 28, No 2 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 28, No 2 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 28, No 2 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/649/492
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Yuliya H. Loboda
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|