INFORMATION TECHNOLOGIES IN THE SYSTEM OF ORGANIZATION OF MONITORING OF QUALITY OF MATHEMATICS FUTURE TEACHERS PREPARATION
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
INFORMATION TECHNOLOGIES IN THE SYSTEM OF ORGANIZATION OF MONITORING OF QUALITY OF MATHEMATICS FUTURE TEACHERS PREPARATION
ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В СИСТЕМІ ОРГАНІЗАЦІЇ МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В СИСТЕМЕ ОРГАНИЗАЦИИ МОНИТОРИНГА КАЧЕСТВА ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ МАТЕМАТИКИ |
|
Creator |
Turzhanska, Oksana S.
|
|
Subject |
моніторинг; інформаційні технології; програмне забезпечення; якість підготовки
мониторинг; информационные технологии; программное обеспечение; качество подготовки monitoring; information technologies; software; quality of preparation |
|
Description |
The relevance of the material stated in the article, is caused by the needs of professional education in realization of monitoring researches, because they are one of ways of expansion of access to European education and mobility of students. The effective functioning of monitoring in education requires the decisions of several tasks, among which accumulation and conservation of information resources, and decision-making about quality of education. Monitoring software development in the process of professional preparation of future teachers of mathematics, considered in the article, consists of creation of database and realization of experimental model of monitoring in the system MATLAB. The created monitoring software assists its effective functioning.
Актуальність матеріалу, викладеного у статті, зумовлена потребами професійної освіти в проведенні моніторингових досліджень, оскільки вони є одним із шляхів розширення доступу до Європейської освіти і мобільності студентів. Ефективне функціонування моніторингу в освіті вимагає розв’язання кількох завдань, серед яких накопичення і зберігання інформаційних ресурсів і прийняття рішення про якість освіти. Розробка програмного забезпечення моніторингу в процесі професійної підготовки майбутніх учителів математики, розглянута в статті, складається зі створення бази даних й реалізації експериментальної моделі моніторингу в системі MATLAB. Створене програмне забезпечення моніторингу сприяє його ефективному функціонуванню. Актуальность материала, изложенного в статье, обусловлена нуждами профессионального образования в проведении мониторинговых исследований, поскольку они являются одним из способов расширения доступа к Европейскому образованию и мобильности студентов. Эффективное функционирование мониторинга в образовании требует решения нескольких заданий, среди которых накопление и сохранение информационных ресурсов, и принятие решения про качество образования. Разработка программного обеспечения мониторинга в процессе профессиональной подготовки будущих учителей математики, рассмотренная в статье, состоит из создания базы данных и реализации экспериментальной модели мониторинга в системе MATLAB. Созданное программное обеспечение мониторинга способствует его эффективному функционированию. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-02-16
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/392
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 20, No 6 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 20, No 6 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/392/343
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Oksana S. Turzhanska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|