Запис Детальніше

GLOBAL EDUCATIONAL NETWORKS AND THEIR COMMUNICATIVE POTENTIAL (FOREIGN EXPERIENCE)

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title GLOBAL EDUCATIONAL NETWORKS AND THEIR COMMUNICATIVE POTENTIAL (FOREIGN EXPERIENCE)
ГЛОБАЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ СЕТИ И ИХ КОММУНИКАТИВНЫЙ ПОТЕНЦИАЛ (ЗАРУБЕЖНЫЙ ОПЫТ)
ГЛОБАЛЬНІ ОСВІТНІ МЕРЕЖІ ТА ЇХ КОМУНІКАТИВНИЙ ПОТЕНЦІАЛ (ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД)
 
Creator Malytska, Iryna D.
 
Subject information and communication technologies; global educational networks; virtual educational communities; common education space
информационно-коммуникационные технологии; глобальные образовательные сети; виртуальные образовательные сообщества; единое образовательное пространство
інформаційно-комунікаційні технології; глобальні освітні мережі; віртуальні освітні спільноти; єдиний освітній простір
 
Description In the article the main tendencies of global educational nets development such as: GINIE, GLORIAD, Global Knowledge Partnership (GKP), Хplora are analized; it is  determined their approaching to the creation of virtual educational communities  which leads to formation of common education space. There are considered such nets as: Globalschoolnet, Educared, HappyСhild, Teachers Network, which are the base for creation and successful work for educational virtual communities. The main forms of educational nets resources using in secondary school educational process of foreign countries are determined.
В статье проанализированы основные тенденции развития глобальных образовательных сетей, таких как: GINIE, GLORIAD, Global Knowledge Partnership (GKP), Хplora, которые направлены на создание виртуальных образовательных сообществ с последующим формированием единого образовательного пространства. Рассмотрены такие сети как: Globalschoolnet, Educared, HappyСhild, Teachers Network, на основе которых создаются и успешно работают образовательные виртуальные сообщества. Определены основные формы учебных ресурсов образовательных сетей, которые используются в учебно-воспитательном процессе общеобразовательной школы зарубежных стран.
В статті проаналізовано основні тенденції розвитку глобальних освітніх мереж, таких як GINIE, GLORIAD, Global Knowledge Partnership (GKP), Хplora, визначено основні сучасні тенденції їх розвитку, які спрямовані на створення віртуальних освітніх спільнот з подальшим формуванням єдиного освітнього простору. Розглянуто такі мережі як: Globalschoolnet, Educared, HappyChild, Teachers Network, на основі яких створюються і успішно діють освітні віртуальні спільноти. Визначено основні форми навчальних ресурсів освітніх мереж, які використовуються у навчально-виховному процесі загальної середньої школи зарубіжних країн.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-07-04
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


рецензована стаття

 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/482
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 23, No 3 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 23, No 3 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 23, No 3 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 23, No 3 (2011)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/482/415
 
Rights Copyright (c) 2011 Iryna D. Malytska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0