SEPARATE ASPECTS OF APPLICATION OF THE INTERNET-ORIENTED PEDAGOGICAL TECHNOLOGIES OF STUDIES OF CHEMISTRY
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
SEPARATE ASPECTS OF APPLICATION OF THE INTERNET-ORIENTED PEDAGOGICAL TECHNOLOGIES OF STUDIES OF CHEMISTRY
ОТДЕЛЬНЫЕ АСПЕКТЫ И ПРИМЕНЕНИЯ ИНТЕРНЕТ-ОРИЕНТИРОВАННЫХ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ТЕХНОЛОГИЙ ОБУЧЕНИЯ ХИМИИ ОКРЕМІ АСПЕКТИ ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРНЕТ-ОРІЄНТОВАНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ХІМІЇ |
|
Creator |
Naumenko, Olga M.
|
|
Subject |
Internet; pedagogical technologies; informatization of education; study of chemistry
Интернет; педагогические технологии; информатизация образования; изучение химии Інтернет; педагогічні технології; інформатизація освіти; вивчення хімії |
|
Description |
The question of application of the internet-oriented pedagogical technologies is examined at the study of chemistry at high school. The novelty of the indicated technologies stipulates a requirement in forming of integral scientific methodology of application of facilities, receptions and methods of studies on the base of certain scientifically-methodical conception that determines general didactics principles and ideas of the use of information and communication technologies at school, co-operating and interpenetration with other pedagogical technologies. Pedagogical technologies are analysed as the special facilities of planning and diagnostics of educational process, that contain totality of forms, methods and facilities of studies, and also forms, kinds and control methods after an educational process, control and correction with the aim of the assured achievement of the forecast results of studies.
Рассматривается вопрос применения интернет-ориентированных педагогических технологий при изучении химии в средней школе. Новизна указанных технологий обуславливает потребность в формировании целостной научной методологии применения средств, приемов и методов учебы на базе определенной научно-методической концепции, которая определяет общие дидактические принципы и идеи использования информационно-коммуникационных технологий в школе, взаимодействие и взаимопроникновение с другими педагогическими технологиями. Педагогические технологии анализируются как особенные средства планирования и диагностики учебного процесса, которые содержат совокупность форм, методов и средств обучения, а также форм, видов и методов контроля за учебным процессом, контроля и коррекции с целью гарантированного достижения прогнозируемых результатов учебы. Розглядається питання застосування інтернет-орієнтованих педагогічних технологій під час вивчення хімії у середній школі. Новизна вказаних технологій обумовлює потребу у формуванні цілісної наукової методології застосування засобів, прийомів і методів навчання на базі певної науково-методичної концепції, що визначає загальні дидактичні принципи й ідеї використання інформаційно-комунікаційних технологій у школі, взаємодію і взаємопроникнення з іншими педагогічними технологіями. Педагогічні технології аналізуються як особливі засоби планування і діагностики навчального процесу, що містять сукупність форм, методів і засобів навчання, а також форм, видів і методів контролю за навчальним процесом, контролю і корекції з метою гарантованого досягнення прогнозованих результатів навчання. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-09-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/691
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 30, No 4 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 30, No 4 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 30, No 4 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 30, No 4 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/691/521
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Olga M. Naumenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|