THE PROBLEM OF INTEGRATION OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN SYSTEM OF VOCATIONAL TRAINING OF THE FUTURE TEACHER OF MUSIC
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
THE PROBLEM OF INTEGRATION OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN SYSTEM OF VOCATIONAL TRAINING OF THE FUTURE TEACHER OF MUSIC
ПРОБЛЕМА ИНТЕГРАЦИИ ИНФОРМАЦИОННО-КОМУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В СИСТЕМУ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ПОДГОТОВКИ БУДУЩЕГО УЧИТЕЛЯ МУЗЫКИ ПРОБЛЕМА ІНТЕГРАЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СИСТЕМУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ |
|
Creator |
Popovych, Nataliіa М.
|
|
Subject |
information and communication technologies; future teacher of music; vocational training system
информационно-коммуникационные технологии; будущий учитель музыки; система профессиональной подготовки інформаційно-комунікаційні технології; майбутній учитель музики; система професійної підготовки |
|
Description |
In the article there are analyzed specificity and problems of integration of information and communication technologies into the system of teacher of music vocational training in different level pedagogical education. Ways of realization of possibilities of modern technologies of information influence to educational process are revealed. The basic pedagogical tasks of use of information and communication technologies are defined. It is proposed the systematic approach to the ICT integration into the educational process aiming to increase the subject learning efficiency. There are considered conditions of effective functioning of information and communication technologies in educational process.
В статье проанализированы специфика и проблемы интеграции информационно-коммуникационных технологий в систему профессиональной подготовки будущего учителя музыки в разноуровневом педагогическом образовании. Освещены пути реализации возможностей современных технологий информационного воздействия в образовательном процессе. Определены основные педагогические задачи использования информационно-коммуникационных технологий. Отмечается системный подход к интеграции ИКТ в учебно-воспитательный процесс, с целью повышения результативности изучения предметов. Рассмотрены условия эффективного функционирования информационно-коммуникационных технологий в образовательном процессе. У статті обґрунтовано специфіку впливу й проаналізовано проблеми інтеграції інформаційно-комунікаційних технологій у систему професійної підготовки майбутнього вчителя музики у ступеневій педагогічній освіті. Висвітлено шляхи реалізації можливостей сучасних технологій інформаційного впливу в освітньому процесі. Визначено основні педагогічні завдання використання інформаційно-комунікаційних технологій. Відзначається системний підхід щодо інтеграції ІКТ в навчально-виховний процес з метою підвищення результативності засвоєння знань. Розглянуто передумови ефективного функціонування інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2013-03-05
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/786
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 33, No 1 (2013)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 33, No 1 (2013) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 33, No 1 (2013) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 33, No 1 (2013) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/786/585
|
|
Rights |
Copyright (c) 2013 Nataliіa М. Popovych
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|