Запис Детальніше

KEY ISSUES OF CONCEPTS' FORMATION OF THE NETWORK OF RESOURCE CENTER OF DISTANCE EDUCATION OF GENERAL EDUCATION INSTITUTIONS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title KEY ISSUES OF CONCEPTS' FORMATION OF THE NETWORK OF RESOURCE CENTER OF DISTANCE EDUCATION OF GENERAL EDUCATION INSTITUTIONS
КЛЮЧЕВЫЕ ВОПРОСЫ СОЗДАНИЯ КОНЦЕПЦИИ СЕТИ РЕСУРСНЫХ ЦЕНТРОВ ДИСТАНЦИОННОГО ОБРАЗОВАНИЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ
КЛЮЧОВІ ПИТАННЯ СТВОРЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ МЕРЕЖІ РЕСУРСНИХ ЦЕНТРІВ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
 
Creator Bogachkov, Yuriy M.
Pinchuk, Olga P.
 
Subject Resource Center for Distance Education; distance learning; the depositary of electronic resources
ресурсный центр дистанционного образования; дистанционное обучение; депозитарий электронных ресурсов
ресурсний центр дистанційної освіти; дистанційне навчання; депозитарій електронних ресурсів
 
Description In the article the problem of constructing a network of resource centers for Distance Education to meet the needs of general secondary schools is presented. Modern educational trends in the use of Internet services in education are viewed.  Main contradictions, solution of which helps to create a network of resource centers, are identified. The definition of key terms related to the range of issues are given. The basic categories of participants, who  implementation of e-learning and networking are oriented on. There are considered the basic tasks of  distance education resource centers' functioning and types of supporting: personnel, regulatory, informative, systematic and  technical etc. The review of possible models of implementation of  students' distance education is reviewed . Three options for business models of resource centers, depending on funding  sources are offered.
Рассматривается проблема построения сети ресурсных центров дистанционного образования для обеспечения потребностей общеобразовательных учебных заведений. Рассмотрены современные образовательные тренды применения Интернет сервисов в обучении. Определены главные противоречия, решению которых способствует создание сети ресурсных центров. Дано определение основных терминов, относящихся к данному кругу вопросов. Определены основные категории участников, на которых ориентировано внедрение дистанционного обучения и создания сети. Рассмотрены основные задачи функционирования ресурсных центров дистанционного образования и типы обеспечения: кадровое, нормативное, информационное, системотехническое и пр. Выполнен обзор возможных моделей внедрения дистанционного обучения учащихся общеобразовательных учебных заведений. Рассмотрены три варианта бизнес-моделей ресурсных центров в зависимости от источников финансирования.
Розглядається проблема побудови мережі ресурсних центрів дистанційної освіти для забезпечення потреб загальноосвітніх навчальних закладів. Розглянуті сучасні освітні тренди застосування Інтернет сервісів у навчанні. Визначено головні протиріччя, вирішенню яких сприяє створення мережі ресурсних центрів. Дано визначення основних термінів, які стосуються даного кола питань. Визначені основні категорії учасників, на яких зорієнтовано запровадження дистанційного навчання та створення мережі. Розглянуті основні завдання функціонування ресурсних центрів дистанційної освіти та типи забезпечення: кадрове, нормативне, інформаційне, системотехнічне тощо. Виконано огляд можливих моделей впровадження дистанційного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Розглянуто три варіанти бізнес-моделей ресурсних центрів у залежності від джерел фінансування.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2013-06-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/854
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 35, No 3 (2013); 83-98
Информационные технологии и средства обучения; Vol 35, No 3 (2013); 83-98
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 35, No 3 (2013); 83-98
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 35, No 3 (2013); 83-98
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/854/640
 
Rights Copyright (c) 2013 Yuriy M. Bogachkov, Olga P. Pinchuk
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0