Запис Детальніше

USE OF VIRTUAL EDUCATIONAL PROGRAMS DURING STUDYING OF FOREIGN LANGUAGE OF PROFESSIONAL DIRECTION

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title USE OF VIRTUAL EDUCATIONAL PROGRAMS DURING STUDYING OF FOREIGN LANGUAGE OF PROFESSIONAL DIRECTION
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ВИРТУАЛЬНЫХ УЧЕБНЫХ ПРОГРАММ ПРИ ИЗУЧЕНИИ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО НАПРАВЛЕНИЯ
ВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ ПРИ ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ПРОФЕСІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ
 
Creator Kotsyuba, Roman B.
 
Subject virtual learning environment; foreign language of professional direction; telecommunicative environment
виртуальная учебная среда; иностранный язык профессионального направления; телекоммуникативная среда
віртуальне навчальне середовище; іноземна мова професійного спрямування; телекомунікативне середовище
 
Description This article summarizes the experience of educational web resources in higher educational establishments. The general scientific and methodological approaches to the use of web-based virtual learning environment for language learning vocational guidance in higher educational institutions of Ukraine are considered The basic definitions for language learning in a virtual telecommunication learning are definied: constant filling module – gradual substitution of the real elements by the virtual environment; universal representation of the effect of projected expectations – the expected difference between the real and the proposed dynamics of qualitative indicators in all respects. It is presented the information model, the structure and efficiency of virtual learning programs.
В статье обобщен опыт создания образовательных веб-ресурсов вузов. Рассмотрены общие научно-методические подходы к использованию виртуальных веб-ориентированных образовательных сред для изучения иностранного языка профессионального направления в высших учебных заведениях Украины. Определены основные дефиниции для изучения языка в виртуальной телекоммуникативной учебной среде: постоянная наполненность модуля – постепенное замещение элементов виртуальной среды реальными; универсальность представления – абсолютное «наложение» виртуального телекоммуникативной среды на реальное; эффект прогнозируемого ожидания – ожидаемая разница между реальной и предложенной динамикой качественных показателей по всем параметрам; представлена информационная модель, структура и эффективность использования виртуальных учебных программ.
У статті узагальнено досвід створення освітніх веб-ресурсів вищих навчальних закладів. Розглянуто загальні науково-методичні підходи до використання віртуальних веб-орієнтованих освітніх середовищ для вивчення іноземної мови професійного спрямування у вищих навчальних закладах України. Визначено основні дефініції для вивчення мови у віртуальному телекомунікативному навчальному середовищі: постійна наповненість модуля – поступове заміщення елементів віртуального середовища реальним; універсальність представлення – абсолютне «накладання» віртуального телекомунікативного середовища на реальне; ефект прогнозованого очікування – очікувана різниця між реальною і запропонованою динамікою якісних показників по всіх параметрах; представлено інформаційну модель, структуру та ефективність використання віртуальних навчальних програм.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor
 
Date 2013-10-26
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/875
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 37, No 5 (2013); 43-52
Информационные технологии и средства обучения; Vol 37, No 5 (2013); 43-52
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 37, No 5 (2013); 43-52
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 37, No 5 (2013); 43-52
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/875/663
 
Rights Copyright (c) 2013 Roman B. Kotsyuba
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0