Запис Детальніше

EXPERIENCE ON IMPLEMENTATION OF ICT COMPETENCE PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF MATHEMATICS TEACHERS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title EXPERIENCE ON IMPLEMENTATION OF ICT COMPETENCE PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF MATHEMATICS TEACHERS
ОПЫТ ВНЕДРЕНИЯ СИСТЕМЫ РАЗВИТИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ИКТ-КОМПЕТЕНТНОСТИ УЧИТЕЛЕЙ МАТЕМАТИКИ
ДОСВІД ЗАПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ ІКТ-КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ
 
Creator Rakuta, Valerii M.
 
Subject informatization; information and communication technologies; Mathematics; innovation; methods; teaching process; studying; Mathematics teachers; ICT-Competence; ICT appliance; improvement
информатизация; информационно-коммуникационные технологии; математика; инновации; методика; учебный процесс; учителя математики; ИКТ-компетентность; использование ИКТ; развитие
інформатизація; інформаційно-комунікаційні технології; математика; інновації; методика; навчальний процес; учителі математики; ІКТ-компетентність; використання ІКТ; розвиток
 
Description The article is aimed to studying the points connected with upgrading Mathematics teachers in the field of using information and communication technologies in teaching process in secondary schools and finding ways out to solve the problems. Modernization of the existing system of upgrading and supporting Mathematics teachers in their professional development can help to solve the problem. Its essence lies in working out and introducing the “System of ICT-Competence professional development of Mathematics teachers’” which provides the permanence of teachers’ training and makes optimal terms for realization of individual trajectories of their professional improvement.
Статья посвящена анализу проблем, возникающих в процессе повышения уровня профессионального мастерства учителей математики в области использования информационно-коммуникационных технологий в учебном процессе общеобразовательных учебных заведений и поиска оптимальных путей их решения. Решить большинство проблем позволит модернизация существующей системы подготовки и поддержки профессионального развития учителей математики, которая будет заключаться в разработке и внедрении «Системы развития профессиональной ИКТ-компетентности учителей математики», которая будет обеспечивать перманентность межкурсовой подготовки учителей и создавать оптимальные условия для реализации индивидуальных траекторий их профессионального развития.
Стаття присвячена аналізу проблем, що виникають у процесі підвищення рівня професійної майстерності вчителів математики у галузі використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі загальноосвітніх навчальних закладів і пошуку оптимальних шляхів їх розв’язання. Розв’язати більшість проблем дозволить модернізація існуючої системи підготовки і підтримки професійного розвитку вчителів математики, яка полягатиме у розробці й упровадженні «Системи розвитку професійної ІКТ-компетентності вчителів математики», що забезпечуватиме перманентність міжкурсової підготовки вчителів і створюватиме оптимальні умови для реалізації індивідуальних траєкторій їх професійного розвитку.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2013-11-14
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/892
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 38, No 6 (2013); 70-82
Информационные технологии и средства обучения; Vol 38, No 6 (2013); 70-82
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 38, No 6 (2013); 70-82
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 38, No 6 (2013); 70-82
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/892/687
 
Rights Copyright (c) 2013 Valerii M. Rakuta
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0