Запис Детальніше

MODEL OF COLLABORATIVE COURSES DEVELOPMENT IN DISTANCE LEARNING PLATFORMS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title MODEL OF COLLABORATIVE COURSES DEVELOPMENT IN DISTANCE LEARNING PLATFORMS
МОДЕЛЬ СПІЛЬНОЇ РОЗРОБКИ КУРСІВ У ПЛАТФОРМАХ ДИСТАНЦІЙНОГО ОСВІТИ
МОДЕЛЬ СОВМЕСТНОЙ РАЗРАБОТКИ КУРСОВ В ПЛАТФОРМАХ ДИСТАНЦИОННОГО ОБРАЗОВАНИЯ
 
Creator Morozov, Dmytro S.
Zaitsev, Vitalii Ye.
 
Subject distance learning; source code management; SCORM; software; educational process
дистанційне навчання; система контролю версій; платформа; SCORM; програмне забезпечення; освітній процес
дистанционное обучение; система контроля версий; платформа; SCORM; программное обеспечение; образовательный процесс
 
Description The research paper outlines the problem of organization collaboration of users group on creation distance learning courses. The article contains analysis of the courses data structure. According to proposed structure the model of developer’s collaboration on creating distance learning courses based on basic principles of source code management was proposed. The article also provides result of research on necessary tools for collaborative development of courses in distance learning platforms. According to the requirements of flexibility and simplicity of access to system for any level educational institutions, technological decisions on granting permissions on performing basic operations on course elements and providing to user moderation’s privileges were proposed.
Стаття присвячена проблемі організації спільної роботи зі створення дистанційних курсів. Проводиться аналіз структури даних у навчальних курсах, пропонується модель взаємодії розробників курсу, у якій використані основні принципи роботи систем контролю версій. Запропоновані необхідні інструменти для сумісної розробки курсів у платформах дистанційного навчання. Згідно з вимогами універсальності і простоти доступу для навчальних закладів будь-якого рівня запропоновані рішення щодо розподілення повноважень на виконання базових операцій над елементами курсу і прав на модерування дій учасників його розробки.
Статья посвящена проблеме организации совместной работы по созданию дистанционных курсов. Проводится анализ структуры данных в учебных курсах, предлагается модель взаимодействия разработчиков курса, в которой использованы основные принципы работы систем контроля версий. Предложены необходимые инструменты для совместной разработки курсов в платформах дистанционного обучения. Согласно требованиям универсальности и простоты доступа для учебных заведений любого уровня, предлагаемые решения по распределению полномочий на выполнение базовых операций над элементами курса и прав на модерирование действий участников разработки.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2015-02-11
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
рецензируемая статья
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1171
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 45, No 1 (2015); 42-49
Информационные технологии и средства обучения; Vol 45, No 1 (2015); 42-49
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 45, No 1 (2015); 42-49
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 45, No 1 (2015); 42-49
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1171/887
 
Rights Copyright (c) 2015 Dmytro S. Morozov, Vitalii Ye. Zaitsev
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0