Запис Детальніше

ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ – ЗАСІБ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСІБ ІЗ ГЛИБОКИМИ ВАДАМИ ЗОРУ

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ – ЗАСІБ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСІБ ІЗ ГЛИБОКИМИ ВАДАМИ ЗОРУ
INFORMATION AND COMMUNICATIONS TECHNOLOGIES – THE WAY OF SOCIALIZATION OF PEOPLE WITH PROFOUND VISUAL IMPAIRMENTS
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ — СРЕДСТВО СОЦИАЛИЗАЦИИ ЛИЦ С ГЛУБОКИМИ НАРУШЕНИЯМИ ЗРЕНИЯ
 
Creator Netosov, Serhii I.
 
Subject інформаційно-комунікаційні технології; тифлокомп’ютерізація; соціалізація; особи з глибокими вадами зору
information and communication technologoes; tiflo-computerization; socialization; people with profound visual impairments
информационно-коммуникационные технологии; тифлокомпьютеризация; социализация; лица с глубокими нарушениями зрения
 
Description У статті проаналізовано програмно-апаратне забезпечення, що дозволяє особаміз глибокими порушеннями зору працювати на комп’ютері. Досліджено вплив брайлівських принтерів, рельєфно-крапкових дисплеїв, синтезаторів голосу, сканерів, адаптаційно-корекційних програм на процес навчання осіб з порушеннями зору. Доведено, що ІКТ для сліпих є ефективним механізмом адаптації до життя і формування у них здатності бути суб’єктом діяльності. Для розв’язання зазначеної проблеми особам з глибокими порушеннями зору потрібна системна допомога держави і громадянського суспільства в отриманні програм й устаткування. Обґрунтовано необхідність поширення інформації про діяльність центрів тифлокомп’ютеризації, функціонування лабораторій з корекції та соціалізації осіб з глибокими вадами зору.
The article analyzes the software and hardware, that give people with profound visual impairments the opportunity to work on the computer. Attention is drawn to the Braille printers, relief-dot displays, voice synthesizers, scanners that can read, adaptation and correction programs and so on. It is emphasized that ICT for the blind is a factor of their inclusion in the life as the subjects of action. For solving this problem people with profound visual impairments need systemic help of the state and civil society in getting programs and equipment, because they are high-tech, and therefore expensive. It is important to spread the information about the activity of the centers of tiflo-computerization, to organize the laboratories of correction and socialization of people with profound visual impairments, to provide the training of the specialists.
В статье анализируется современное программно-аппаратное обеспечение, которое позволяет лицам с глубокими нарушениями зрения обучаться и осуществлять процесс социализации. Внимание обращается на брайлевские принтеры, рельефно-точечные дисплеи, синтезаторы голоса, сканеры, адаптационно-коррекционные программы. Подчёркивается, что ИКТ для слепых является фактором включения их в жизнь в качестве субъектов деятельности. Для решения затронутой проблемы лицам с глубокими нарушениями зрения необходима системная помощь государства и гражданского общества в получении программ и оборудования. Аргументирована необходимость распространять информацию о деятельности центров тифлокомпьютеризации, организовывать лаборатории коррекции и социализации лиц с глубокими нарушениями зрения, обеспечивать подготовку специалистов.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2015-03-17
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
рецензируемая статья
рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1206
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 46, No 2 (2015); 132-138
Информационные технологии и средства обучения; Vol 46, No 2 (2015); 132-138
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 46, No 2 (2015); 132-138
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 46, No 2 (2015); 132-138
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1206/914
 
Rights Copyright (c) 2015 Serhii I. Netosov
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0