Запис Детальніше

USING OF INFORMATIONAL AND COMMUNICATIONAL TECHNOLOGIES ON THE LESSONS OF SCIENCE OF LAW

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title USING OF INFORMATIONAL AND COMMUNICATIONAL TECHNOLOGIES ON THE LESSONS OF SCIENCE OF LAW
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ НА УРОКАХ ПРАВОВЕДЕНИЯ
ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ПРАВОЗНАВСТВА
 
Creator Netyosov, Sergiy I.
 
Subject information and communication technology; sense-formative stages of the lesson; the auxiliary stages of the lesson
информационно-коммуникационные технологии смыслообразующие этапы урока; вспомогательные этапы урока
інформаційно-комунікаційні технології; смислоутворюючі етапи уроку; допоміжні етапи уроку
 
Description Topicality of the article is conditioned to the need to develop methods of using ICT in education in the formation of civil society in Ukraine and to attract young people to master information achievements of the civilization. The purpose is the development of technology using information and communication technologies at each stage of the lesson of science of Law. The author dwells on the objects, properties, teaching and functional opportunities of ICT; he emphasizes the conditions of their use on the lessons of science of Law. The analysis of methodological approaches to the use of ICT during the sense-formative and the subsidiary stages of the lesson is focused on. It is indicated that the training system of law by electronic slides, drawings, diagrams, graphs, charts, tables, illustrations, text, audio and video files, etc. creates additional opportunities for the formation of subject competencies of students in law, contributes to improving their information literacy. Prospects for research are to develop a methodology for conducting laboratory practical lessons on science of Law with the use of ICT.
Актуальность статьи обусловлена необходимостью разработки методики использования ИКТ в образовании в условиях формирования гражданского общества в Украине и привлечении молодёжи к освоению информационных достижений цивилизации. Цель – разработка методических приёмов использования информационно-коммуникационных технологий на каждом из этапов урока правоведения. Автор останавливается на объектах, дидактических и функциональных возможностях ИКТ, подчёркивает условия их использования на уроках правоведения, подробно рассматривает методические подходы применения их на всех смыслообразующих и вспомогательных этапах урока. Указывается, что предложенные методические приёмы создают дополнительные возможности для формирования компетентностей в области правоведения, способствуют усовершенствованию информационной грамотности учащихся. Перспективы исследования состоят в разработке методики проведения лабораторно-практических занятий по правоведению з использованием ИКТ.
Актуальність статті обумовлена необхідністю розробки методики використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у викладанні правознавства в умовах інформаційних досягнень цивілізації. Мета статті – розробка методичних підходів до використання ІКТ на кожному з етапів уроку правознавства. Автор зупиняється на об’єктах, дидактичних і функціональних можливостях ІКТ, підкреслює умови їх застосування на уроках права, докладно розглядає методичні підходи до використання ІКТ на всіх смислоутворюючих і допоміжних етапах заняття. Зазначено, що запропоновані методичні підходи надають додаткові можливості для формування правознавчих компетентностей, сприяють вдосконаленню інформаційної грамотності учнів. Перспективи досліджень полягають у розробці методики проведення лабораторно-практичних занять на уроках правознавства з використанням ІКТ.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-06-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/489
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 23, No 3 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 23, No 3 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 23, No 3 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 23, No 3 (2011)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/489/417
 
Rights Copyright (c) 2011 Sergiy I. Netyosov
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0