USING INTERNET-RESOURCES FOR SCHOOL PHYSICS EXPERIMENTS
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
USING INTERNET-RESOURCES FOR SCHOOL PHYSICS EXPERIMENTS
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНТЕРНЕТ-РЕСУРСОВ ДЛЯ УЧЕБНОГО ЭКСПЕРИМЕНТА В КУРСЕ ФИЗИКИ СРЕДНЕЙ ШКОЛЫ ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ ДЛЯ НАВЧАЛЬНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ З КУРСУ ФІЗИКИ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ |
|
Creator |
Dementievska, Nina P.
|
|
Subject |
technology; physics experiment; training simulations; modeling
компьютерные технологии; физический учебный эксперимент; учебные симуляции; моделирование комп’ютерні технології; фізичний навчальний експеримент; навчальні симуляції; моделювання |
|
Description |
Using virtual computer simulation of physics processes and phenomena is becoming increasingly popular among teachers of science around the world. Such simulation for school experiment has several advantages, but teaching needs improvement of methodology for using in modern school. In order to computer simulations were successful in education it requires compliance with a number of conditions. Educators around the world collaborate on the web site Phet (http://phet.colorado.edu/), which provides science-based and effective computer simulations for studying the natural sciences in different languages, as well as the methodology for use in secondary school.
Использование виртуального компьютерного моделирования физических процессов и явлений становится все более популярным среди учителей естественных наук. Такое моделирование для учебного эксперимента имеет ряд дидактических преимуществ и требует совершенствования методики использования в современной школе. Для того чтобы компьютерное моделирование было успешным в педагогическом плане, требуется соблюдение целого ряда условий. Педагоги всего мира сотрудничают на сайте Phet (http://phet.colorado.edu/), который предлагает научно обоснованные и эффективные компьютерные симуляции для изучения предметов естественнонаучного цикла на разных языках мира, а также элементы методики их использования в средней школе. Використання віртуального комп’ютерного моделювання фізичних процесів і явищ стає все популярнішим серед учителів природничих наук. Таке моделювання для навчального експерименту має низку дидактичних переваг і потребує вдосконалення методики використання в сучасній школі. Для того, щоб комп’ютерне моделювання було успішним у педагогічному плані, потрібне дотримання цілої низки умов. Педагоги всього світу співпрацюють на веб-сайті Phet (http://phet.colorado.edu/), що пропонує науково обґрунтовані й ефективні комп’ютерні симуляції для вивчення предметів природничого циклу на різних мовах світу, а також елементи методики їх використання в середній школі. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-06-28
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/692
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 29, No 3 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 29, No 3 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 29, No 3 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 29, No 3 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/692/501
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Nina P. Dementievska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|