Запис Детальніше

USE OF LAW BREDFORD FOR DETERMINATION OF QUANTITY OF ACQUIRED EDUCATIONAL CONCEPTS AT THE LESSONS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title USE OF LAW BREDFORD FOR DETERMINATION OF QUANTITY OF ACQUIRED EDUCATIONAL CONCEPTS AT THE LESSONS
ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ЗАКОНА БРЕДФОРДА ДЛЯ ОПРЕДЕЛЕНИЯ КОЛИЧЕСТВА УСВОЕННЫХ НА ЗАНЯТИИ УЧЕБНЫХ ПОНЯТИЙ
ВИКОРИСТАННЯ ЗАКОНУ БРЕДФОРДА ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ КІЛЬКОСТІ ЗАСВОЄНИХ НА ЗАНЯТТІ НАВЧАЛЬНИХ ПОНЯТЬ
 
Creator Koliada, Mykhailo H.
 
Subject material assimilation; educational concept; zones of the importance of educational concepts; the law of Bredford
усваивание материала; учебное понятие; зоны значимости учебных понятий; закон Бредфорда
засвоювання матеріалу; навчальне поняття; зони значущості навчальних понять; закон Бредфорда
 
Description In the article one of likelihood laws of distribution as a universal remedy of knowledge and transformation of the pedagogical validity is considered. It is shown that model which is based on processing of the information received at the lesson, creates information display of the main pedagogical factors, principles and laws. The article aims to display the use of the Law Bredford for determination of quantity of acquired educational concepts at the lessons taking into account criterion of their value. It is revealed that this law gives the chance not only to allocate scientifically zones of the importance of educational concepts which are studied at the lessons, but also to calculate their interdependent quantitative structure.
В статье рассматривается один из вероятностных законов распределения как универсальное средство познания и преобразования педагогической действительности. Показано, что модель основанная на переработке получаемой на занятии информации, образовывает информационное отображение главных педагогических факторов, принципов, закономерностей и законов. Целью статьи является показ использования закона Бредфорда для определения на занятии количества учебных понятий для усвоения, с учетом критерия их ценности. Выявлено, что этот закон дает возможность не только научно выделять зоны значимости учебных понятий, которые изучаются на занятии, но и обоснованно вычислять их взаимозависимый количественный состав.
У статті розглядається один з імовірнісних законів розподілу як універсальний засіб пізнання і перетворення педагогічної дійсності. Показано, що модель, яка заснована на переробці одержуваної на занятті інформації утворює інформаційне відображення головних педагогічних чинників, принципів, закономірностей і законів. Метою статті є показ використання закону Бредфорда для визначення кількості навчальних понять, засвоєних на занятті за критерієм їх цінності. Виявлено, що цей закон дає можливість не тільки науково виокремити зони значущості навчальних понять, що вивчаються на занятті, але й обґрунтовано обчислити їх взаємозалежний кількісний склад.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2014-01-31
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion



рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/972
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 39, No 1 (2014); 75-81
Информационные технологии и средства обучения; Vol 39, No 1 (2014); 75-81
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 39, No 1 (2014); 75-81
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 39, No 1 (2014); 75-81
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/972/727
 
Rights Copyright (c) 2014 Mykhailo H. Koliada
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0