Запис Детальніше

DISTANCE EDUCATION AS A PRIORITY DIRECTION IN POST SECONDARY EDUCATION

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title DISTANCE EDUCATION AS A PRIORITY DIRECTION IN POST SECONDARY EDUCATION
ДИСТАНЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ КАК ПРИОРИТЕТНОЕ НАПРАВЛЕНИЕ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК ПРІОРИТЕТНИЙ НАПРЯМОК ВИЩОЇ ОСВІТИ
 
Creator Maiboroda, Olena V.
 
Subject information environment; distance education; distance learning; open education; Web-environment
информационная среда; дистанционное образование; дистанционное обучение; открытое образование; Web-среда
інформаційне середовище; дистанційна освіта; дистанційне навчання; відкрите навчання; Web-середовище
 
Description This article contains information regarding the state and tendencies of the distance education development in the world and in Ukraine, identifies the main specific distinction between distance education and other types of education and analyses world market of educational services that are offered through the Internet. Important peculiarities and characteristics of the distance education, examples of its organization in high school institutions, as well as statistic data on the development of distance education in our country are included. The important problematic points in the process of the distance learning system development in Ukraine as well as the factors, which hamper the progress of such a promising form of education, are depicted.
В статье рассматриваются состояние и тенденции развития дистанционного образования в мире и Украине, определено основное видовое отличие дистанционного образования от других форм обучения, а также анализируется мировой рынок образовательных услуг, которые предоставляются через Интернет. Показаны важные особенности и характеристики дистанционного обучения, примеры его организации в высших учебных заведениях, а также статистические данные по развитию дистанционного обучения в нашей стране. Очерчены основные проблемные моменты на пути развития системы дистанционного образования в Украине и факторы, которые тормозят развитие такой перспективной формы обучения.
У статті розглянуто стан і тенденції розвитку дистанційного навчання у світі й Україні, визначено основну видову відмінність дистанційної освіти від інших форм освіти, проаналізовано стан світового ринку освітніх послуг, що надаються через Інтернет. Наведено важливі особливості і характеристики дистанційного навчання, приклади його організації у вищих навчальних закладах, а також статистичні дані щодо розвитку дистанційного навчання в нашій країні. Окреслено основні проблемні моменти на шляху впровадження системи дистанційної освіти в Україні і фактори, які гальмують розвиток цієї перспективної форми навчання.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2011-12-02
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/452
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 25, No 5 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 25, No 5 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 25, No 5 (2011)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 25, No 5 (2011)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/452/440
 
Rights Copyright (c) 2011 Olena V. Maiboroda
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0