THE SELF-EDUCATIONAL COMPETENCE IN MODERN CONDITIONS
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
THE SELF-EDUCATIONAL COMPETENCE IN MODERN CONDITIONS
КОМПЕТЕНТНОСТЬ САМООБРАЗОВАНИЯ В СОВРЕМЕННЫХ УСЛОВИЯХ КОМПЕТЕНТНІСТЬ САМООСВІТИ У СУЧАСНИХ УМОВАХ |
|
Creator |
Bilousova, Lyudmyla I.
Kyselyova, Olesya B. |
|
Subject |
self-education; self-educational competence; informative-educational environment; a specialist; technology
самообразование; компетентность самообразования; информационно-обучающая среда; специалист; технология самоосвіта; компетентність самоосвіти; інформаційно-навчальне середовище; фахівець; технологія |
|
Description |
Formation of the individual ability to continuous self-improvement through self-education is an actual problem for all levels of education. The urgent need for implementation of the concept of lifelong learning need for special attention to the problem of self-education in the information society cause the pertinence of the material, presented in the article. Essence and structure of self-educational competence of the modern specialist and also the technology of its formation in the process of training qualified personnel for modern society in institutions of higher education is scientifically proved in the article.
Формирование у личности способности к непрерывному самосовершенствованию путем самообразования является актуальной задачей всех звеньев образования. Настоятельная необходимость в реализации концепции образования на протяжении жизни, необходимость специального внимания к решению проблемы самообразования в условиях информатизации общества обуславливают актуальность представленного в статье научного обоснования сущности и структуры компетентности самообразования современного специалиста, а также технологии ее формирования в процессе профессиональной подготовки квалифицированных кадров для современного общества в учреждениях высшего образования. Формування в особистості здатності до неперервного самовдосконалення шляхом самоосвіти є актуальним завданням усіх ланок освіти. Нагальна потреба в реалізації концепції освіти впродовж життя, необхідність спеціальної уваги до розв’язання проблеми самоосвіти в умовах інформатизації суспільства зумовлюють актуальність представленого в статті наукового обґрунтування сутності і структури компетентності самоосвіти сучасного фахівця, а також технології її формування в процесі професійної підготовки кваліфікованих кадрів для сучасного суспільства в закладах вищої освіти. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-03-15
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/614
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 27, No 1 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 27, No 1 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 27, No 1 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 27, No 1 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/614/479
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Lyudmyla I. Bilousova, Olesya B. Kyselyova
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|