Запис Детальніше

FEATURES OF THE INDEPENDENT WORK OF STUDENTS OF HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN THE CONDITIONS OF THE CORRESPONDENCE FORM OF TRAINING

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title FEATURES OF THE INDEPENDENT WORK OF STUDENTS OF HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN THE CONDITIONS OF THE CORRESPONDENCE FORM OF TRAINING
ОСОБЕННОСТИ САМОСТОЯТЕЛЬНОЙ РАБОТЫ СТУДЕНТОВ ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ В УСЛОВИЯХ ЗАОЧНОЙ ФОРМЫ ОБУЧЕНИЯ
ОСОБЛИВОСТІ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ В УМОВАХ ЗАОЧНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
 
Creator Dyvak, Volodymyr V.
 
Subject іnformatization of education; information and communication technologies; independent study; preparation of specialists in pedagogics of higher school; correspondence form of training; the system of distance education compass eFront
информатизация образования; информационно-коммуникационные технологии; самостоятельная работа; подготовка специалистов по педагогике высшей школы; заочная форма обучения; система дистанционного обучения eFront
інформатизація освіти; інформаційно-комунікаційні технології; самостійна робота; підготовка фахівців з педагогіки вищої школи; заочна форма навчання; система дистанційного навчання eFront
 
Description The article is devoted to the issues of introduction of information and communication technologies in educational process of higher educational institutions in the conditions of implementation of the correspondence form of training. Examples of the use of information and communication technologies in educational process of higher educational institutions, in particular in the preparation of specialists in pedagogics of higher school in the conditions of the correspondence form of training are presented. Discussed the basic didactic principles of distance and traditional forms of education. The theoretical substantiation of a choice of a virtual learning environment compass for the needs of training of specialists in pedagogics of higher school is presented. Determined the location of independent work of students in the educational process of higher education. Outputed the main functional modules of modern management systems of distance learning.
Статья посвящена вопросам внедрения информационно-коммуникационных технологий в учебном процессе высшего учебного заведения в условиях внедрения заочной формы обучения. Приведены примеры использования информационно-коммуникационных технологий в учебном процессе высшего учебного заведения, в частности при подготовке специалистов по педагогике высшей школы в условиях заочной формы обучения. Рассмотрены основные дидактические принципы дистанционного и традиционного форм обучения. Дано теоретическое обоснование выбора виртуального учебного среды eFront для нужд обучения специалистов по педагогике высшей школы. Определено место самостоятельной работы студентов в учебном процессе высшего учебного заведения. Выведены основные функциональные модули современных систем управления дистанционным обучением.
Стаття присвячена питанням упровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі вищого навчального закладу в умовах заочної форми навчання. Наведено приклади використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі вищого навчального закладу, зокрема під час підготовки фахівців з педагогіки вищої школи в умовах заочної форми навчання. Розглянуто основні дидактичні принципи дистанційної і традиційної форм навчання. Подано теоретичне обґрунтування вибору віртуального навчального середовища eFront для потреб навчання фахівців з педагогіки вищої школи. Визначено місце самостійної роботи студентів у навчальному процесі вищого навчального закладу. Виведено основні функціональні модулі сучасних систем управління дистанційним навчанням.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor


 
Date 2013-03-05
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/803
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 33, No 1 (2013)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 33, No 1 (2013)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 33, No 1 (2013)
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 33, No 1 (2013)
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/803/592
 
Rights Copyright (c) 2013 Volodymyr V. Dyvak
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0