IT READINESS OF THE UNIVERSITY’S LECTURERS OF PHILOLOGICAL SPECIALTIES AS A FACTOR OF INTENSIFICATION OF LEARNING PROCESS OF FOREIGN STUDENTS
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
IT READINESS OF THE UNIVERSITY’S LECTURERS OF PHILOLOGICAL SPECIALTIES AS A FACTOR OF INTENSIFICATION OF LEARNING PROCESS OF FOREIGN STUDENTS
ИТ-ГОТОВНОСТЬ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ФИЛОЛОГИЧЕСКИХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ УНИВЕРСИТЕТА КАК ФАКТОР ИНТЕНСИФИКАЦИИ УЧЕБНОГО ПРОЦЕССА ИНОСТРАННЫХ СТУДЕНТОВ ІТ-ГОТОВНІСТЬ ВИКЛАДАЧІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ УНІВЕРСИТЕТУ, ЯК ЧИННИК ІНТЕНСИФІКАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ |
|
Creator |
Horbachevska, Olga P.
|
|
Subject |
IT readiness; philologists; foreign students; learning process
ИТ-готовность; преподаватели филологических специальностей; студенты-иностранцы; учебный процесс ІТ-готовність; викладачі філологічних спеціальностей; студенти-іноземці; освітнє середовище |
|
Description |
The main factors in the formation of IT readiness of the lecturers of philological specialities, working with foreign students with the aim of specifying the requirements for the use of IT in learning are determined. There are defined the causes of deficiencies of the lecturers’ work and methods to improve their IT readiness, which they need for educational interaction with foreign students. The structure of an information and educational interaction between lecturers and students of philological specialities are discussed. There are allocated requirements to IT readiness of the lecturers of philological specialities to work with students for improving the efficiency of educational process.
Определены основные факторы формирования ИТ-готовности преподавателей филологических специальностей при работе со студентами-иностранцами с целью выявления и определения требований по использованию ИТ в образовательном процессе. Определены причины недостатков работы преподавателей и методы повышения их ИТ готовности, которые необходимы для образовательного взаимодействия педагогов с иностранными студентами. Обсуждается структура информационного и педагогического взаимодействия преподавателей филологических специальностей со студентами. Выявлены требования и подходы формирования ИТ-готовности преподавателей филологических специальностей при работе со студентами-иностранцами для усовершенствования эффективности учебно-воспитательного процесса обучения. Визначені основні чинники формування ІТ-готовності викладачів університету з філологічних спеціальностей, що працюють з студентами-іноземцями з метою виокремлення вимог щодо використання ІТ у процесі навчання. Визначено причини недоліків роботи викладачів та методи підвищення їхньої ІТ-готовності, що необхідно для навчальної взаємодії з іноземними студентами. Обговорюється структура інформаційної та педагогічної взаємодії викладача філологічної спеціальності зі студентами. Виділено вимоги до формування ІТ-готовності викладачів філологічних спеціальностей для роботи з такими студентами, щоб удосконалити та надати ефективності освітньому середовищу. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2014-06-23
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1069
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 41, No 3 (2014); 160-167
Информационные технологии и средства обучения; Vol 41, No 3 (2014); 160-167 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 41, No 3 (2014); 160-167 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 41, No 3 (2014); 160-167 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1069/808
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 Olga P. Horbachevska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|