ЕТАПИ РОЗВИТКУ ТЕОРІЇ І МЕТОДИКИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ СТУДЕНТІВ ІНЖЕНЕРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У СПОЛУЧЕНИХ ШТАТАХ АМЕРИКИ
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ЕТАПИ РОЗВИТКУ ТЕОРІЇ І МЕТОДИКИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ СТУДЕНТІВ ІНЖЕНЕРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У СПОЛУЧЕНИХ ШТАТАХ АМЕРИКИ
ЭТАПЫ РАЗВИТИЯ ТЕОРИИ И МЕТОДИКИ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ОБУЧЕНИИ ВЫСШЕЙ МАТЕМАТИКИ СТУДЕНТОВ ИНЖЕНЕРНЫХ СПЕЦИАЛЬНОСТЕЙ В СОЕДИНЕННЫХ ШТАТАХ АМЕРИКИ DEVELOPMENT OF THEORY AND METHODS OF USE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN TEACHING MATHEMATICS OF ENGINEERING SPECIALITIES STUDENTS IN THE UNITED STATES |
|
Creator |
Kiianovska, Nataliia M.
Rashevska, Natalia V. Semerikov, Serhii O. |
|
Subject |
досвід США; ІКТ навчання; ІКТ в освіті; ІКТ навчання вищої математики
опыт США; ИКТ обучения; ИКТ в образовании; ИКТ обучения высшей математике american experience; ICT training; ICT in Education; ICT teaching mathematics |
|
Description |
У статті досліджуються проблеми розвитку інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) навчання вищої математики студентів інженерних спеціальностей у США. Охарактеризовано сутність конвергенції тенденції інформатизації системи вищої інженерної освіти США з іншими тенденціями її розвитку; визначено основні історико-педагогічні етапи розвитку теорії і методики використання ІКТ у навчанні вищої математики студентів інженерних спеціальностей у США. Вивчення історико-педагогічної джерельної бази надало можливість виокремити шість етапів, на ранніх етапах проаналізовано провідні засоби ІКТ навчання вищої математики, вказано протиріччя і визначено основні особливості використання засобів ІКТ у навчанні вищої математики студентів інженерних спеціальностей.
В статье исследуются проблемы развития информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) обучения высшей математике студентов инженерных специальностей в США. Охарактеризованы сущность конвергенции тенденции информатизации системы высшего инженерного образования США с ее другими тенденциями развития; определены основные историко-педагогические этапы развития теории и методики использования ИКТ в обучении высшей математике студентов инженерных специальностей в США. Изучение историко-педагогических источников позволило выделить шесть этапов, на каждом из которых проанализированы ведущие средства ИКТ обучения высшей математике, указано противоречия и определены основные особенности использования средств ИКТ в обучении высшей математике студентов инженерных специальностей. The article deals with the problems of information and communication technologies (ICT) development in teaching mathematics of engineering specialities students in the United States. In the article the nature of trends of convergence of information system in higher technical education and other tendencies in the USA are сharacterized. The main historical stages of development of the theory and methods of ICT use in teaching mathematics of engineering specialities students in the United States are defined. The study of historical sources has been allowed to emphasize six stages, at each stage it is analyzed the use of ICT for teaching mathematics, it is shown the contradictions and the main features of the use of ICT in teaching mathematics of engineering specialities students. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2014-10-29
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — рецензована стаття — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1128
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 43, No 5 (2014); 68-83
Информационные технологии и средства обучения; Vol 43, No 5 (2014); 68-83 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 43, No 5 (2014); 68-83 Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 43, No 5 (2014); 68-83 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1128/853
|
|
Rights |
Copyright (c) 2014 Nataliia M. Kiianovska, Natalia V. Rashevska, Serhii O. Semerikov
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|