ROLE OF HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS IN DISTANCE LEARNING IMPLEMENTATION AT AMERICAN HIGH SCHOOLS
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ROLE OF HIGHER EDUCATIONAL ESTABLISHMENTS IN DISTANCE LEARNING IMPLEMENTATION AT AMERICAN HIGH SCHOOLS
РОЛЬ ВИЩИХ ОСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ В ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В АМЕРИКАНСЬКИХ СЕРЕДНІХ ШКОЛАХ РОЛЬ ВЫСШИХ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УЧРЕЖДЕНИЙ В ОРГАНИЗАЦИИ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ В АМЕРИКАНСКИХ СРЕДНИХ ШКОЛАХ |
|
Creator |
Shunevych, Bohdan I.
|
|
Subject |
дистанційне навчання; діалоговий режим навчання; середня загальноосвітня школа
distance learning; interactive mode of learning; secondary school дистанционное обучение; диалоговый режим обучения; средняя общеобразовательная школа |
|
Description |
Relevance of the material contained in the article is tasked by the necessity to implement new information technologies at national high schools with the assistance of higher school. The purpose of the article is to analyse the foreign experience of implementing new forms of learning by American high schools and, in particular, with the assistance of higher education institutions. This experience can be implemented at the Ukrainian schools. The article briefly describes four kinds of American programs for getting certificates and diplomas of secondary education in an interactive mode as well as it is provided the analysis of the University of Missouri High School activity, that successfully realizes training of young people in an interactive mode for entering this university.
Актуальність матеріалу, викладеного у статті, обумовлена необхідністю впроваджувати нові інформаційні технології у вітчизняних загальноосвітніх школах. Мета статті — провести аналіз досвіду впровадження нової форми навчання середніми загальноосвітними школами США і, зокрема, за сприянням вищих навчальних закладів (ВНЗ). Цей досвід можна впровадити в українських школах. У статті коротко описано чотири види американських програм для отримання сертифікатів і дипломів про середню освіту в діалоговому режимі, а також проведено аналіз діяльності однієї із загальноосвітніх середніх шкіл при Університеті Міссурі, яка дистанційно проводить підготовку молоді до вступу у цей університет. Актуальность изложенного в статье материала обусловлена необходимостью внедрять новые информационные технологии в отечественных общеобразовательных школах. Цель статьи — провести анализ опыта внедрения новой формы обучения в средних общеобразовательных школах США и, в частности, при содействии высших учебных заведений. Этот опыт можно внедрить в украинских школах. В статье кратко описаны четыре вида американских программ для получения сертификатов и дипломов о среднем образовании в диалоговом режиме, а также проведен анализ деятельности одной из общеобразовательных средних школ при Университете Миссури, которая дистанционно проводит подготовку молодежи к вступлению в этот университет. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-02-16
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — рецензована стаття — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/374
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 20, No 6 (2010)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 20, No 6 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 20, No 6 (2010) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/374/328
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Bohdan I. Shunevych
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|