PROBLEMS TEACHING OF COMPUTER DISCIPLINES IN THE SYSTEM OF LIBERAL EDUCATION
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
PROBLEMS TEACHING OF COMPUTER DISCIPLINES IN THE SYSTEM OF LIBERAL EDUCATION
ПРОБЛЕМЫ ПРЕПОДАВАНИЯ КОМПЬЮТЕРНЫХ ДИСЦИПЛИН В СИСТЕМЕ ГУМАНИТАРНОГО ОБРАЗОВАНИЯ ПРОБЛЕМИ ВИКЛАДАННЯ КОМП'ЮТЕРНИХ ДИСЦИПЛІН У СИСТЕМІ ГУМАНІТАРНОЇ ОСВІТИ |
|
Creator |
Shpyga, Petro S.
|
|
Subject |
computer education; higher education; liberal education
компьютерные дисциплины; высшее образование; гуманитарное образование; информационные технологии комп’ютерні дисципліни; вища освіта; гуманітарна освіта; інформаційні технології |
|
Description |
With the formation of information society and implementing e-government, computer skills are an important part of all activities. Acute problem is the computer science teaching in the humanities higher education. The article analyzes the issues of computer education in modern terms. Considered terminological questions, trends and methods to improve the structure, teaching courses in computer cycle scholarship system. Proposed to use the term "eomlogy" to describe computer science, task approach to training, the four components of the disciplines: course of informatics, general questions eomlogy, information systems, information and communication technologies.
В условиях становления информационного общества и внедрения электронного правительства компьютерные умения стали важной составляющей всех форм деятельности. Особенно острой является проблема преподавания компьютерных дисциплин в гуманитарных высших учебных заведениях. В статье проводится анализ вопросов компьютерного образования в современных условиях. Рассматриваются вопросы терминологии, направления и методы совершенствования структуры, методики преподавания дисциплин компьютерного цикла в системе гуманитарного образования. Предложено использовать термин «эомлогия» для обозначения компьютерных дисциплин, задачный подход к обучению, четыре составляющая этого блока дисциплин: курс информатики, общие вопросы эомлогии, информационные системы и информационно-коммуникационные технологии. В умовах становлення інформаційного суспільства і впровадження електронного урядування комп’ютерні вміння стали важливою складовою всіх видів діяльності. Особливо гострою є проблема викладання комп’ютерних дисциплін у гуманітарних вищих навчальних закладах. У статті проводиться аналіз питань комп’ютерної освіти в сучасних умовах. Розглядаються термінологічні питання, напрями й методи вдосконалення структури, методики викладання дисциплін комп’ютерного циклу в системі гуманітарної освіти. Запропоновано використовувати термін «еомлогія» для позначення комп’ютерних дисциплін, задачний підхід до навчання, чотири складові цього блоку дисциплін: курс інформатики, загальні питання еомлогії, інформаційні системи й інформаційно-комунікаційні технології. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2011-07-04
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/498
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 23, No 3 (2011)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 23, No 3 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 23, No 3 (2011) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 23, No 3 (2011) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/498/418
|
|
Rights |
Copyright (c) 2011 Petro S. Shpyga
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|