ORGANISATION AND CARRYING OUT OF MODULE TESTING USING E-FRONT DISTANCE LEARNING PLATFORM
Інформаційні технології і засоби навчання
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
ORGANISATION AND CARRYING OUT OF MODULE TESTING USING E-FRONT DISTANCE LEARNING PLATFORM
ОРГАНИЗАЦИЯ И ПРОВЕДЕНИЕ МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЯ СРЕДСТВАМИ ПЛАТФОРМЫ ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ E-FRONT ОРГАНІЗАЦІЯ І ПРОВЕДЕННЯ МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ ЗАСОБАМИ ПЛАТФОРМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ E-FRONT |
|
Creator |
Poyda, Serhiy A.
|
|
Subject |
post-graduate studies; distance learning; E-front distance learning platform
повышение квалификации; дистанционное обучение; платформа дистанционного обучения; E-front підвищення кваліфікації; дистанційне навчання; платформа дистанційного навчання; E-front |
|
Description |
Theoretical and practical aspects of organizing the pedagogical control of the distance form of post-graduate studies by means of testing is covered in the article. It is studied on the example of module testing carrying out during the distant stage. It is investigated the possibility of carrying out of module control using the instruments of E-front distance learning platform. The peculiarities of the process of test tasks creating and checking the results of the testing using the instrumental providing of a teacher’s workplace on the E-front distance learning platform are examined.
В статье рассматриваются теоретические и практические аспекты организации педагогического контроля повышения квалификации педагогических работников по дистанционной форме обучения средствами тестирования на примере проведения модульного контроля во время дистанционного этапа. Исследовано возможности проведения модульного контроля с использованием инструментов платформы дистанционного обучения E-front. Рассмотрено особенности процесса создания тестовых заданий и проверки результатов тестирования слушателей с использованием инструментального обеспечения рабочего места преподавателя в платформе дистанционного обучения E-front. У статті розглядаються теоретичні і практичні аспекти організації педагогічного контролю підвищення кваліфікації педагогічних працівників за дистанційною формою навчання засобами тестування на прикладі проведення модульного контролю на дистанційному етапі. Досліджено можливості проведення модульного контролю з використанням інструментів платформи дистанційного навчання E-front. Розглянуто особливості процесу створення тестових завдань і перевірки результатів тестування слухачів із використанням інструментального забезпечення робочого місця викладача у платформі дистанційного навчання E-front. |
|
Publisher |
Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2012-05-03
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion — — — — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/636
|
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol 28, No 2 (2012)
Информационные технологии и средства обучения; Vol 28, No 2 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 28, No 2 (2012) Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 28, No 2 (2012) 2076-8184 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/636/494
|
|
Rights |
Copyright (c) 2012 Serhiy A. Poyda
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|