Запис Детальніше

SCIENTIFIC EDUCATIONAL ELECTRONIC LIBRARIES IN EDUCATING INFORMATIONAL SYSTEMS AND TECHNOLOGIES OF FUTURE MANAGERS

Інформаційні технології і засоби навчання

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title SCIENTIFIC EDUCATIONAL ELECTRONIC LIBRARIES IN EDUCATING INFORMATIONAL SYSTEMS AND TECHNOLOGIES OF FUTURE MANAGERS
НАУЧНО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ЭЛЕКТРОННЫЕ БИБЛИОТЕКИ В ОБУЧЕНИИ ИНФОРМАЦИОННЫМ СИСТЕМАМ И ТЕХНОЛОГИЯМ БУДУЩИХ МЕНЕДЖЕРОВ
НАУКОВО-ОСВІТНІ ЕЛЕКТРОННІ БІБЛІОТЕКИ У НАВЧАННІ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ І ТЕХНОЛОГІЙ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ
 
Creator Prilutska, Nataliia S.
Yatsenko, Oksana I.
 
Subject electronic library; scientific and educational courses; information technologies
электронная библиотека; научно-образовательные ресурсы; информационные технологии
електронна бібліотека; науково-освітні ресурси; інформаційні технології
 
Description The article deals with the main principles of electronic libraries. It analyzes primary types of digital scientific and educational resources, presented in electronic libraries and defines the techniques of effective structuring of the learning content by means of informational technologies in the conditions of the informational processes intensification. The scientific fundamentals of choice of educational material are determined and the structure of the educational subject ''Informational Systems and Technologies'' under the credit and module system are designated. The declared structure of educational subject is taught for the students of the social-pedagogical department, referral courses ''Management''.
В статье рассмотрены ключевые признаки электронных библиотек, проанализированы и выделены основные виды электронных научно-образовательных ресурсов, представленных в электронных библиотеках. Описаны технологии эффективного структурирования содержания обучения средствами информационных технологий в условиях интенсификации информационных процессов. Определены научные основы отбора содержания учебного материала и проанализирована структура учебной дисциплины "Информационные системы и технологии" в условиях внедрения кредитно-модульной системы. Описанная структура учебной дисциплины преподается для студентов социально-психологического факультета направления подготовки "Менеджмент".
У статті розглянуто ключові ознаки електронних бібліотек, проаналізовано та виділено основні види електронних науково-освітніх ресурсів, представлених у електронних бібліотеках. Описано технології ефективного структурування змісту навчання засобами інформаційних технологій в умовах інтенсифікації інформаційних процесів. Визначено наукові засади добору змісту навчального матеріалу і проаналізовано структуру навчальної дисципліни "Інформаційні системи та технології" за умов упровадження кредитно-модульної системи. Описана структура навчальної дисципліни викладається для студентів соціально-психологічного факультету напряму підготовки "Менеджмент".
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Contributor

 
Date 2013-09-12
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion




 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/852
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 36, No 4 (2013); 98-104
Информационные технологии и средства обучения; Vol 36, No 4 (2013); 98-104
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 36, No 4 (2013); 98-104
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 36, No 4 (2013); 98-104
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/852/642
 
Rights Copyright (c) 2013 Nataliia S. Prilutska, Oksana I. Yatsenko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0